söndag 25 juli 2010

Kärleksfest i Åhus


Vi har firat kärleken med Elin och Lars i Åhus.

Ni är så fina tillsammans för glädjen och lyckan lyser om er, vårda den och varandra väl så den varar livet ut!

Elin

Jag fick ju inte hålla ett tal på själva festen - så här kommer det helt oförberett ur hjärtat:
Kära du, vi har känt varandra i över 30 år, ja faktiskt längre än vad jag kan minnas. Den lycka som strålar kring dig nu kan jag aldrig minnas att jag någonsin sett förut och jag glädjs innerligt med dig. Du är värd varje sekund av denna lycka, du prövas ju alldeles tillräckligt i vardagen med en kropp som inte riktigt vill hänga med på allt du vill göra.
Så otroligt många minnen, kräftfiske, TVM läger, skolan, twist, dubbelrep, snigelfångst, tjurskallig Harold, ko på isen, bridgekvällar, cykling, käpphästhoppning, målning och spindeljakt, hemliga sjuan, biljard, whist, skisser och färgläggning, Stephen King, tonåren ja listan kan göras lång, faktiskt så lång att inom mig är du en älskad syster.
Jag kommer aldrig att lära känna din man Lars lika bra, men hoppas at vi kommer att hinna ses tillräckligt mycket för att jag ska lära känna honom väl i alla fall.
All lycka till er!
kram Annelie

3 kommentarer:

Elle sa...

Å tack snälla söta underbara Annelie! Det var ett uderbart tal :)
Det var inte menat att hindra folk från att hålla tal, vi ville däremot säkerställa att ingen skulle känna sig tvingad -många känner ju att de "måste, borde" etc på den typen av fester. Men jag uppskattar talet i bloggform minst lika mycket -stort tack! Och colatestet var grymt roligt och uppskattat, det var det många som tyckte! Även du är som en syster för mig, vi har ju precis som du säger känt varandra hela livet! Världens största kramar till världens bästa du! <3

Tassintryck sa...

Så fint och ett vacker brudpar! Jag gillade verkligen även de som stod på tårtan. Rött är ju verkligen kärlekens färg!
Må så gott!
Kram från mig
/maria

Elle sa...

Tack!

Jag hade rött på mig dagen då vi gifte oss, vilket alltså inte var samtidigt som festdagen. Jag instämmer nämligen -rött är kärlekens färg. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha vitt på mig, det symboliserar ju helt fel saker. (Jag hade dessutom känt det som om jag vore på maskerad)