torsdag 18 februari 2010

Jobba i snöstorm.

Ingen har väl undgått att märka att vi har vinter i år? Det blir en väldigt spännande kombination med all denna snö och att köra så många mil som jag kör på landsvägar. Problemet med snö i Skåne och framförallt på Österlen är alla snödrev, snön blåser iväg och samlas i meterhöga drivor på vägarna.

Min bil på uppfartsvägen till en av gårdarna. Smal smal är vägen nu, blir den smalare kommer inte lastbilarna fram.

Ibland (ganska ofta) råkar jag ut för oväntade saker på arbetstid eller vad säger ni om Bonde söker fru möter Lets Dance??? En morgon när jag kör in på gårdsplanen möts jag av en stor kamera:

Vad har hänt nu då tänkte jag?

Men det visade sig att en av ägarna till gården är vän med Gudrun Schyman och strax före jul var han och hans fru i Stockholm och hejade på henne när hon tävlade i Lets Dance och hon är fortfarande kvar i tävlingen. Blir hon kvar ytterliggare en vecka ska hon dansa Paso Doble och av den anledningen var de på gården och spelade in. Hon skulle nämligen dansa på foderbordet med korna som hejarklack... Tillsammans med sin vän - bonden.
Jag säger då det. Jag och sonen gömde oss på stallkontoret, kamera nej tack! Det roliga var att filmteamet också gjorde kopplingen bonde söker fru och frågade sonen om han ville vara med. Men nej han är både gift och har barn.

Inte blir det färre stormar jag har slutat orka hålla räkningen på alla snöstormar men visst är vi inne på fjärde eller så nu?


Så här såg det ut en eftermiddag när jag skulle köra hem. Denna bild är tagen på väg 13 och allakör väl i cirka 30 det var fruktansvärt halt och dålig sikt.


Jag kör efter en polisbil. Sikten är kass.


Ja så kan det vara en dag i mitt liv!

3 kommentarer:

Elle sa...

Åå, farligt, farligt! Kör försiktigt och ladda bilen med massa bra musik att underhålla dig med. Kram!

Susanne sa...

Vilken skojig story om Gudrun! :-) Vädret ser mindre skojigt ut!

Tassintryck sa...

Jodu, välkommen tillbaka till Sverige ;-)
kram från mig
/maria