måndag 8 februari 2010

Egypten

Ett kort inlagg for att meddela att vi lever.

Vi bor pa ett fantastiskt fint hotell med underbart god mat och ett enormt poolomrade. Dock finns det inte internet pa 2 mils hall...

Torsdag: ankomst mottes av fantastisk vy over oknen en storslagen syn. Checkade in och utforskade maten.

Fredag: blaser som attans (16m\s) vi solar i la men man fryser lite anda cirka 17 till 20 grader i skuggan. Vilade och tog det lugnt.

Lordag: mer solande,at middag tidigt och la oss tidigt (jag blev saklart magsjuk pa kvallen...)

Sondag: upp kl 04:00 for avfard till Luxor dar vi tittade pa flera tempel, Valley of the Kings, Mnemnon stoderna och papyrus tillverkning. Stora behallningen var The Karnak tempel. Jag orkade inte hela rundturen i konungarnas dal utan vi fick ga tillbaka lite tidigare och vila i bussen, men sedan madde jag battre. Bilder kommer senare. Vi kom hem 21 cirka helt slut i kroppen och fulla av intryck.

Mandag: badat och solat antligen har det slutat storma. Poolen ar cirka 26 grader, jag har brannt mig - surprise.

Tisdag: bokat snorkeltur - vi ska ut pa minst 3 olika stallen pa korallreven och snorkla. Det ska bli fantastiskt spannande!

Pa torsdag kommer vi hem igen solbranda och utvilade, langtar efter mina sma galningar!

3 kommentarer:

Elle sa...

Du har bränt dig och du har blivit magsjuk. Åååå, vilken ööööverraskning! (Not) ;)

Njut av värmen, snart nog är ni hemma i smällkalla vintern igen. Kram!

Kajsa sa...

Instämmer med föregående talare!

Anonym sa...

Jag saknar att busa med syrran, hoppas vi kan ses snart
Ernst