torsdag 19 februari 2009

Whippetslyngla bortskänkes

I tisdags tog jag prover bla hygicult (se bilden) i ett projekt jag utför åt ett företag. Proverna är för att påvisa eventuella bakterier. Projektet startade för cirka ett år sedan och detta var sista provtagningsomgången. Denna aktuella dag hade jag tagit 4 svabbar och 2 hygiculter. Efter avslutad provtagning åkte jag till kontoret och satte mig skrev remissen och la fram proverna på skrivbordet, sedan gick jag för att hämta ett kuvert. När jag kom tillbaka fanns det bara 5 prover på skrivbordet. Av det sjätte provet en av hygiculterna fanns det bara plastskärvor kvar... En viss liten hund är väldigt väldigt billig!!! Hon åt upp agarplattorna som finns inne i plasthöljet och av själva höljet så var den största biten cirka 2x0,5 cm! Det var mycket längesedan jag var så arg på någon av mina hundar därav titeln! Så jag fick skriva till på remissen att "provet som är märkt "XXX" inte finns längre eftersom min valp ätit upp det", jag antar att jag var gårdagens samtalsämne vid fikabordet och framkallat många (skade)glada skratt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Många märkliga felkällor finns det i vetenskapens förunderliga värld ja...härifrån får du i alla fall medkänsla snarare än skadeglädje.

Sara och Miki sa...

Håhåjaja. Tur det inte var prover för Galna Kos-jukan som hon åt upp :D Eller det kanske hade varit rätt åt henne den lilla busan!

R-tan sa...

Fast lägger man så fina saker på bordet... :)

Elle sa...

Nämen.... å... agar... det gör man ju gräddbullar av, klart det är helt oemotståndligt!

Anonym sa...

Fast bakterieodlingsplattor ter sig ganska motståndliga tycker jag...

Susanne Lindström sa...

Lilla råttan!

När Nietzsche var valp satt jag ofta hemma och jobbade. En dag hade jag lämnat studenters hemskrivningar på vardagsrumsbordet och åkte iväg hemifrån en stund. Vad tror du hade hänt när jag kom hem? Det fanns inte en enda skrivning kvar i läsbart skick! Hela golvet var fullt av små små pappersbitar. Jag tror säkert att Pippi hade hjälpt till! Han var ju så liten så jag kunde inte bli arg på honom. Som tur var kunde alla studenter lämna in nya tentor! Jag ska inte göra om det misstaget när nya valpen kommer i maj.

Anonym sa...

Åkej, vi tar henne...

(En undring bara: har provrörsbitarna kommit ut eller får man dem på köpet? Vill du i så fall ändå ha tillbaka dem när de kommer ut? Hur ska vi skriva i kontraktet? För SKK har väl inga i kryssrutor i sina förtryckta kontrakt som medger att provrör ingår...)

Hon mår väl bra?

Anonym sa...

haha, ja då förstår jag att hon var billig! jag har ju en liten en här hemma nu som äter precis allt så jag får nog se upp med vad jag lämnar framme... du får uppdatera din blogglista, Maria och Ghanim har ju nu en liten bäbis vid namn Emir också! =)