söndag 1 mars 2009

Viltspår 28/2

Spårupptag:

Jag har längtat så länge efter att kunna fortsätta Eiras spårträning och igår var det ingen snö och 1 plusgrad. Inte precis idealiskt för en nybörjarhund men vad gör man? Jag la ett rakt spår cirka 200 m för att se om hon kommer ihåg hur man gör och för att se hur hon orkade ett så pass långt spår. Och det gick galant. Lite missar här och var men det beror nog mest på att det var så kallt att det inte luktade speciellt mycket. Och glad blev hon när hon hittade klöven! Mathias zoomade in ganska mycket samtidigt som han gick och filmade så det blev lite skakigt, så därför visar jag bara första delen av spåret resten blev jag ganska yr av att titta på själv. Så nästa gång blir det en vinkel också fast då får det bli lite varmare först.

Runa fick också gå ett litet spår. Jag har bestämt att vi ska börja om från början med vår spårträning eftersom det skurit sig i självförtroendet. Så idag fick hon ett U på 300m och det gick bra, så härligt!

2 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Hoppsan vad ni har varit flitiga =)

Whippeten Nota sa...

Ja spår! Härligt att klimatet börjar gå åt det "hundvänligare" hållet igen så man kan sätta igång! Idag har här snöat ca 1 dm men jag är övertygad om att våren är på väg =)