söndag 10 juni 2007

Årets varmaste dag!





Även om man nu inte skall klaga på värmen så var de liiite i varmaste laget igår (31 grader toppnoterande termometern i skuggan). Hundarna fläkte sig i solen följt av att söka skydd i skuggan. Och så höll de på om och om igen, tills de var så trötta att de somnade.

Annelie läste bok i skuggan och rastlösa jag satte ihop vår nya grill, rullebör (skottkärra för utomsocknes) samt en säckakärra (som införskaffats för att jag skall slippa att lastas som en kamel under beduinflytt i öknen) på utställningar

Sen åkte jag till tippen med en bil full med saker, de fanns faktiskt en sån i Sjöbo :) Det är lite av en hemlig last, att få kasta saker är kul då man vet att man får handla nya med rent samvete.

Jag passade även på att hänga upp min hängmatta, den perfekta tillflykts orten när man måste städa eller diska ;) Tyvärr va de fler som insåg tjusningen med att kunna slappa i den (se bild)

På kvällen åkte vi och storhandlade inför en kommande grillkväll och köpte en film som givetvis kassörskan glömde att lägga dvd skivorna i fodralet på. Möjligen en lokal företelse, men jag skall vara snäll.

Senare på kvällen så gick vi en lång runda med hundarna, klockan var runt 22 när temperaturen hade sjunkit till svala 24 grader. Jag bifogar en springbild från rundan samt en på en igelkott vi träffade på. Runa är väldans glad i att hon får springa igen och ärret är nästan helt läkt nu (misstänker bloggerskan gör en uppföljning på det)

7 kommentarer:

Sagoruna sa...

Hrmmm om jag minns rätt så blev jag under hot upptvingad i den där hängmattan för att Någon tvunget skulle se om den höll även för mig... Härlig kväll var det!

Elle sa...

Ser galet härligt ut. Jag tänker verkligen inte klaga på värmen -mer, mer, meeeer!

Sagoruna sa...

Runas mage fäljs upp på hemsidan inte på bloggen. Kika in på hemsidan www.sagoruna.com

/Annelie

Elle sa...

Jag har spanat in den. Det kommer säkert att bli fint så småningom men jösses vilket långt ärr!

Anonym sa...

Ser motiverat störtskönt ut med hängmattan. Måste man ha två träd i lagom avstånd eller finns det genvägar?

Mathias sa...

Nej, de går bra och improvisera med exempelvis ett hus i ena ändan som jag gjort :=)

Vem är anonym egentligen?

Jenny,Nokia och Leo sa...

Inte är det jag! Jag lovar jag är oskyldig denna gång ;=)