måndag 18 juni 2007

Hallandsåsen och viltspårträning

Lördag 16 juni
Mia och jag bestämde oss för att träffas på halva vägen var nämligen på Hallandsåsen och där gå en promenad med våra hundar och sen fika. Sagt och gjort vi träffades på ett fint promenadställe på norrsidan av hallandsåsen mellan Hasslöv och Östra Karup. Det är en jättefin skog mestadels bok. Det var mulet men uppehåll hela vår promenad. Jag har ju jobbat flera år i södra Halland och tycker väldigt mycket om landskapet och människorna där så det blev en liten nostalgitripp också.
Den här bilden tog jag från en utsiktsplats på hallandsåsen. Man ser jättelångt. I huset under den vita pilen bodde jag i 3 månader.
Mia med Allie och Sune under en paus på promenaden. Just här var det mest barrskog och så fanns det en lustig sten med runda hål i som folk hade lagt pengar i för att få tur.

Söndag 17 juni
Lill, jag och Jenny skulle träna viltspår med våra hundar. Jenny hämtade upp mig och mina hundar och så begav vi oss till Lill. På vägen fick vi stanna för en andfamilj som gick på ett led över vägen:

Mamma and höll noga ordning på sina barn och transporterade dem säkert över vägen. Djur är lite lustiga ibland!

Jenny har skrivit jättebra om vår träning på sin blogg länk till den finns här bedvid "Helmings hörna" och bilder finns att beskåda på min hemsida under gallerier - viltspår. Titta på dem!

Jag kan ju avslöja att alla hundarna klarade sina spår och att gamlingarna chockade sina mattar...

Inga kommentarer: