söndag 3 april 2016

Albin 1 månad

Tiden rusar och Albin är redan 1 månad gammal. Jag har ingen ny vikt/längd på honom än eftersom vi slapp kolla honom denna veckan eftersom han växt så bra innan. Men i veckan blir det både vikt och längd koll det ska bli spännande. Han börjar se mer nu och kan ligga en stund i babygymmet och titta på saker (ffa skötselrådslappen är spännande). Vaken tiden ökas för varje dag nu och han är nog uppe i 4-5 vakentimmar nu, oftast infaller dessa på morgonen, mitt på dagen, eftermiddagen och sen kväll.. Han äter fortfarande ofta ca kl 3, 5, 8, 10, 12, 15, 17, 19:30, 22:30. Ibland oftare, Mathias kallar mig mejeriet... Det går fortfarande bra med amningen vilket är skönt. Men det går åt en del kläder då Albin både kräks på mig och jag läcker en hel del i oväntade situationer.


Eira mös med oss i soffan.

Syskonkärlek.

 Vi har även nu hälsat på en del vänner med barn och fått besök av folk med barn. Nu börjar ju E strax på förskolan igen och han är större och amningen funkar så vi har vågat det.
-Mattias man måste hålla i huvudet! /E

Inga kommentarer: