onsdag 11 januari 2012

London 5 januari

Torsdagen den 5 januari åkte jag med Jeanette och hennes döttrar Isabelle och Madeleine till London över dagen för att shoppa. Vilket äventyr!
Jag sov den ovetandes sömn hela vägen till London och vaknade när vi cirklade över Londonområdet för att invänta vår tur att landa. Piloten provade att landa men fick avbryta 50 m över marken för att det var sådant oväder på flygplatsen att han inte kunde genomföra en säker landning (regnskurar och vindbyar) så vi fick snällt åka upp igen till väntområdet och cirkla runt runt runt. "Vi har bränsle för en timmes flygning så har inte ovädret dragit över om 30 min så får vi landa på en annan flygplats." Typiskt min tur att landa på fel flygplatser... Men efter 20 minuter så hade ovädret dragit vidare och vi kunde landa. Vad jag hade missat var att stackars Jeanette som satt 2 rader längre fram blivit rejält flygsjuk av allt skumpande :( Så hon mådde ganska dåligt resten av dagen vilket var oerhört trist för hennes skull. Vi andra tre roade oss hur som helst med att göra av med massor med pengar.
Från flygplatsen tog vi "light train" till köpcentret Westfield Stratford City som är ett gigantiskt köpcentrum med 5 våningar och 70 olika matställen. Helt nybyggt precis utanför OS-området.
Här står tjejerna och väntar på tåget. Den oerhört hjälpsamme perrongvärden kontrollerade att vi visste var vi skulle och hade klurat ut hur man köpte biljetter. Dialekten fick mig hela tiden att le och tänka på Bridget Jones Dagbok :)
Framme på köpcentrat, så fräscht och så otroligt många affärer!
Affär med vinthundslogga, den hann vi inte med men loggan skulle fotas...
Efter 8 timmars shopping var det dags att korsa London för att åka hem med SAS från Heathrow (vi åkte dit med Brittish Airways).
Nu blev det tunnelbana och tydligen var det pendlartid för vagnarna var proppfulla och nu menar jag proppfulla! Precis som tågen från Köpenhamn-Malmö på värsta tiderna.
Äntligen hemma 24:20 på natten i Jeanettes hem kunde Jeanette äntligen gå och vila sin upprörda kropp och vi andra tre packade upp våra fynd och förevigade dem. Snälla Mathias var där och mötte mig så att jag slapp köra hem. Vi hade ju gått upp 04:45...

Tusen tack till er alla tre för en oförglömlig dag! Det var otroligt roligt och hade aldrig varit så kul utan er!

1 kommentar:

Anonym sa...

oj! det måste ha varit speedshopping på hög nivå! :))