måndag 30 januari 2012

Kort magrapport

FK har beviljat graviditetspenning! Otroligt skönt att slippa gå och vara försiktig på jobbet hela dagarna sista dagen i fält blir den 9 mars :) Fast jag kommer att sakna det!

I torsdags då jag var i vecka 24+6 var vi hos barnmorskan igen. Magen mättes för första gången och SF- måttet var 23cm. Det ska vara veckan man är gravid +/- 2cm så det var helt normalt. Hjärtslagen på Mini låg runt 130, Mini gillade inte att lyssna på sina egna hjärtslag så Mini vände sig 3 ggr i rask följd och sparkade på apparaten... ingen egen vilja här inte...

I onsdags var första gången Mini kom på att man kan ju trycka allt man kan på urinblåsan så blir mamma jättekissnödig, inte så kul när man satt i bilen och inte hade så bra alternativ till att gå på toa.

Hittade en jättefin vagga på blocket som vi köpt, köpt en resesäng (som kusin Gabriel kan låna vid sina besök redan nu) och fått massor med jättefina kläder stl 52-62 av Mathias bror och svägerska samt lite andra saker som ett babygym, liggdelen till vagnen och babysitter. Det börjar kännas läskigt verkligt nu när sakerna samlas på hög! Men listan på saker som ska införskaffas är fortfarande lång.

Jag är ganska täppt i andningsvägarna vilket bara är att vänja sig vid det lär vara så fram till förlossningen, det gör också att jag nyser väldigt lätt. Tack och lov har jag inte fått näsblod ännu vilket man tydligen lätt får. I helgen hade jag ytterliggare några kraftiga sammandragningar annars känner jag sällan av eventuella sådana.

Just nu brottas vi med olika lösningar till stora bilen för att få in alla samtidigt inklusive barnvagn men jag hoppas att vi har hittat en kompromiss som ska fungera.

Inga kommentarer: