söndag 2 oktober 2011

SW Vingåker

Igår var det Svenska Whippetklubbens utställning i Vingåker och den här gången var den officiell. Domare för de vuxna hundarna var Henrik Härling och för valparna Ingela Kyrklund det var en bra bit över 100 whippets anmälda varav 2o talet valpar.


foto Hilda Eriksson
Iskra blev 2:a i valpklass 4-6 månader med HP och följande kritk:


5 må Vackert uttryck. Kunde haft lite kraftigare nosparti. Utm hals. Tillr vinklar fram. Utm ö-linje. Rör sig m bra steg från sidan ngt tät bak. Välvisad!


foto: Hilda Eriksson

Storasyster Islög blev 5:a i klassen då hon är i en tillväxtfas och bakhög i både stående och ffa rörelse just nu. Islög kom ihåg mig och blev superglad att få träffa mig! Lilla sötnosen!


Runa ställdes för första gången i veteranklass då hon nu fyllt 8 år - helt obegripligt för mig att hon är 8 år!


Av fyra veterantikar blev hon 2:a med excellent och CK endast slagen av multichampionen Adagio She's The One som välförtjänt vann klassen. Runa rörde sig bra och jag är så stolt och glad över detta med tanke på hennes framtassar! Hennes kritik:


Mkt flott och tilltalande veterantik på den större sidan. Mkt fina generösa kurvor. Mkt flott hals och välvinklat framställ. Djup bröstkorg. Flott ö-linje o bakställ. Rör sig fritt o generöst fram (och sen ngt oläsligt).


Med på resan hade vi också Mascot som ställdes i unghundsklassen. Det var 8 deltaganade hanar i den klassen och Mascot blev 2:a med CK endast slagen av sin bror som sedan blev bästa hane 2:a med cert.

Mascot och jag ställde upp i Adagios uppfödargrupp här försöker jag förklara för Mascot att han ska titta på Morgan :)

Här har Mascot förstått att han ska titta på "gammelhusse". De tre första whipparna är alla Nokias och Terries barn den fjärde i gruppen är veterantiken som slog Runa. Alla fyra fick CK, 3 klassvinnare och en klasstvåa, Mascots syster blev BIS och båda hans syskon tog certen, Daphne blev BIS-veteran - ingen dålig samling hundar!
I finalerna hjälpte jag till och visade Bjorne i Bästa unghund som hans syster vann. Det var roligt att få prova att visa honom då jag visat både hans bror och far litegrann. Det känns att de är släkt! Notera hur välmatchade handlers och domare är på bilden! :D

Inga kommentarer: