måndag 24 oktober 2011

Finska halsband

För ett tag sedan beställde jag handgjorda läderhalsband till flickorna. Efter många mail fram och tillbaka med funderingar och förslag så tillverkades de här:
Namnen är handmålade på lädret och sen beställde jag till rundsydda läderkoppel i vardera tjejs färg.
Så här tjusiga blev de!
Runa i rött med stjärnor som symboler.
Eira i grönt med solar som symboler.
Saga i rosa med hjärtan som symboler.

Iskra med orange och tassar som symboler.

Det finns massor med bilder på olika fina halsband på facebook http://www.facebook.com/pages/wwwkaulapannatnet/108564146671

Facebook är på både engelska,finska och svenska. Hemsidan är bara på finska så kan man inte finska rekommenderar jag google-translate.

Halsbanden är otroligt välsydda och mjuka på insidan. Lite styva ännu men det är ju läder så det är ju inte så konstigt. Dock mycket mindre styva än vad jag förväntade mig. Kopplena är ganska tjocka och jättemjuka. Jag kommer inte att använda dem till vardags för det bli för klumpigt (eftersom jag har 4) utan mer till "fin". Perfekta i storlek de kan inte ta av sig dem och de är ändå lätta att ta av och på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga

Kattalena sa...

Vilka supersnygga halsband!!! På superfina vovvar! :-)

Anonym sa...

Urtjusiga halsband med matchande koppel!
Sitter perfekt på tjejerna.

Hälsar

Ville och Valle