lördag 11 juni 2011

Valparna på grönbete

Det finns uppställningsbilder på valparna 6 veckor i Källornas bloggar.
Varje kväll när valparna får sin kvällsfil myser vi en stund. Så här såg det ut igår:


De är lite jobbigare att ha i knät allihopa nu än för 3 veckor sen =)

Igår rullade vi ut gräs i valparnas hage och idag fick de prova sin nya gräsklädda hage:

Eira leker och fostrar valparna ganska mycket nu, här är det Iskall som får en duvning.


Islög och Isidor har dragkamp med svartråttan.


Gaaaah den är ju MIIIIIN!


Tihi för det var jag som tog den =)


Alla vovvarna utom Saga ute i valphagen.




Isidor har tagit marsvinet och Iskall jagar honom.


Iskall tröttig.


Eira jagar Isidor för att ge honom på moppo.


Iskra betar.


Iskall fick ta gi råttan och bär stolt hem den.


Islög ligger och njuter av gräset.


Alla i slagsmål om svartråttan.


Valparna har en del gemensamma egenheter:

* de bär gärna på saker precis som mamma Eira en fantastisk egenskap om man vill träna med sin whippet. Man ska vårda den väl och uppmuntra den.

*De pratar en hel del vilket kan vara både en för och en nackdel, Eira är väldigt tydlig när hon vill gå ut tex, det är bara att forma valparna så de pratar vid önskvärda tillfällen och inte vid andra.

*De nosduttar på en. Typ pussar fast hårdare och bara med nosen, det har aldrig Eira gjort (inte heller de andra två jag har eller Ernst).

*När de vill något hoppar de jämfota hopp upp och ner på stället, det har jag aldrig sett innan i år, fler valpar födda i år gör tydligen så, märkligt.

*Alla valparna är dessutom väldigt sociala och älskar kramar, pussar och att mysa i knät, riktiga mysgrisar!

*De är väldigt lugna om jag jämför med andra valpar jag hälsat på inte alls lika på och intensiva när de är vakna och de har långa sov och vilostunder. De har inga som helst problem att koppla av om vi säger så =) Jag gillar egentligen valpar som är ganska på när de är vakna men jag måste säga att dessa småttingar är väldigt behagliga.


Eventuellt söker någon av pojkana fortfarande ett eget hem, kontakta isåfall Källornas!

Inga kommentarer: