söndag 19 juni 2011

Busungar, vandaler, gangstrar och vampyrer.

Ja ovanstående har invaderat residenset i Blentarp. Undrar vem som stal mina små mysungar? Vampyrerna huserar i det rum som ska komma att bli vårt sovrum typ det finaste rummet i huset (näst efter vardagsrummet) men det är de ju inte nöjda med så likt pingvinerna i Madagaskar smider de konstant planer på hur de ska kunna rymma. I morse fick de mat och jag satt och myste och kramade på dem tills de började bli trötta då försökte jag gå och lägga mig en stund till. Ett fasligt hallå och ylande tar sin början, jaja bara att hålla ut så tröttnar de. Plötsligt blir det tyst och efter ytterliggare en liten stund hör man små tassande springsteg på parkettgolvet...
Fyra söta vandaler springer lyckligt omkring i köket. De har då lyckats dra isär kompostgallergrinden till ett A som de kunde gå genom. Hur ska man kunna bli arg på fyra lyckliga gangstrar som möter en med en lyckligt viftandes svans, de vill ju bara kramas och pussas inte vara instängda i sitt fina rum.

Hur som helst, vampyrerna infångas och deras snälla nu mycket trötta matte ger dem lite grisöron och tuggpinnar att sysselsätta sig med. Deras mamma stängs ute för hon snor annars sina barn på konfekten. Detta leder till fyra nöjda och belåtna vampyrer och en ylande mamma...

Ingen sömn för trött matte!

3 kommentarer:

Karin Malmström sa...

Fasiken vad glad jag blir att inte jag är ensam om yl o skrik om nätterna, någon har stulit mina snälla galgo valpar o satt ett gäng gremlins på golvet.

Sagoruna sa...

Jag vet precis hur du känner dig!!!

Kajsa sa...

Svårt att vara aL till lags!