måndag 30 maj 2011

Inflyttad i nya huset!

I lördags gick flyttlasset! Eftersom jag har helt otroliga vänner fick vi mycket hjälp och allt var flyttat innan klockan sju på kvällen! Tack mamma, pappa, Anki, Per (fantastisk mat), Lill, Tomas, Alexandra, Mattias, Marianne, Maria, Jenny, Jeanette, Isabelle och Madeleine!!!
Under själva flyttandet hann jag inte fotografera eftersom jag glömde vart jag lagt kameran. Hoppas på att få bilder från er som hann fotografera.

Vardagsrummets bokhyllor håller på att fyllas.

Mycket saker har man!



Kaosartat vardagsrum/matdel.



Biorummet som just nu agerar sovrum.



Vardagsrummet med sitt fantastiska fönsterparti!



Kök till vänster och matdel till höger.



Igen. Man ser vardagsrummet i bakgrunden till höger.





Färdig upppackat i bokhyllan, soffan på rätt plats.



Vardagsrummet färdigt till höger inte till vänster.



Bra att ha saker?



Lilla badrummet.



Sovrummet som ockuperas av vampyrer.



Gästrum/kontor inte riktigt färdigt.



Gästrum/kontor andra hållet.



Vardagsrummet och bokhyllan.



Vardagsrummet med utsikt mot hallen/matplatsen.



Pappa teglar för fulla muggar på utsidan. Fint blir det!



Hallen inte riktigt i ordning =)



Kortsidan vid sovrummet är färdigteglad (nästan) så valparna har fått inhägnad där. Ska se om jag kan få tag i färdigt gräs att lägga ut.



Jämför färdigteglad gavel med ofärdiga långsidan.



Vår fina lilla stödmur.



Byggarbetsplats och de vuxna hundarnas lilla uteplats.



Valphagen med Eiras trappa så hon kommer in och ut.



Valphagen med utgång i sandgården. Isidor smakar på gallret.



Iskra, Islög och Iskall bara söta!



Isidor tyckte det var roligt att trava utomhus.



Springa är också roligt!

8 kommentarer:

R-tan sa...

Vi tycker att Isidor är finast i hela huset.

Jeanette sa...

Vi tycker att Islög är finast i hela huset ;-) Även om Iskra bara är liiiite efter. Fönstren, golven, fondväggarna - är också fina! Vilket hus hörrni! Kram!

Kajsa sa...

Åh så fint det är, och blir!

/Kajsa

Helena, Quince och Otto sa...

väldigt, väldigt fint! jag förstår att jag inte fattar hur mycket jobb ni har lagt ner men nu måste ni vara otroligt stolta och nöjda.

catja sa...

Jättehärligt hus! Vardagsrumsfönstren är underbara! Jag älskar när det får komma in mycket ljus.

Tassintryck sa...

Så roligt! Grattis till ert nya hus!
kram från mig
/maria

Sara & Miki sa...

Vi älskar huset, valparna och allt :) Så himla fint, vilket jobb ni gjort!

Anonym sa...

Grattis! Jag gillar tegelfasaden!