fredag 29 oktober 2010

Tomten får tak även i vinkeln samt uppmurade "spetsar".

Veckan har ägnats åt att mura upp "spetsarna" i vinkeln samt få färdigt taket även ut i vinkeln.
Nu kan man se hur mycket fönster det blir ut mot trädgården i vinkeln, fönsterpartier på 6(2x3) meter totalt.
Vädrets makter har inte direkt varit med oss, men till slut höll regnet upp så vi kunde färdigställa taket. Vi har även börjat måla takfotsbrädor med mera. Takrännor och plåt i regndalarna kommer monteras å de snaraste. Jag hittade ett fiffigt "filter" som löv annat skrövs från träden fastnar i. Denna varianten behöver man inte ens rensa själv utan skrövset far ut i sidan. Allt som sköter sig själv är i min bok något som är intressant kring huset. Jag tror att det kallas "renstratt" inget direkt säljande namn om ni frågar mig :)

7 kommentarer:

Sagoruna sa...

Jag vill flytta in NU!

Mathias sa...

Med tanke på vilken innertemp du föredrar så hade jag absolut väntat till iaf fönsterna och pannan är på plats.

Mathias sa...

men ibland känns det som jag redan har flyttat in :)

Anonym sa...

ni känner inte mej och jag känner inte er... men gud vad kul det är att följa ert husbygge!! Tack så mycket för mitt!! nöje :) mvh Yvonne

Tassintryck sa...

Hej! Här händer det grejer minsann :-)! Kul att det går så bra!
SV: Skönt att ha det ordnat. Jag känner mig inte orolig för mina vovvars väl och ve om vi går bort men man vet inte vad livet har att bjuda på ibland och jag tror att det är nyttigt att tänka till, precis som du redan har gjort :-).
Kämpa på med huset, ser jättefint ut!
kram från mig
/maria

Sofie sa...

Ser ut att bli ett toppenhus. Förstår att du vill flytta in på en gång eller att det ska vara klart över natten

Anonym sa...

Ser fint ut men mycket jobb kvar, innan det går att flytta in. Misströsta ej!