söndag 26 september 2010

Tomten får väggar :)

Efter inlånad familjekraft (bror och pappa) och hjälp av en god vän(Ville) så har vi efter helgen kommit en bra bit med ytterväggarna.
Såhär såg det ut i lördags när vi startade(tidigt) metalllådan ni ser ovanpå stenblocken är en fiffig mojäng som man fyller med bruk och sen drar så får man 100% perfekt mängd murbruk för att kunna lava på nästa lager:
Efter lunch hade vi kommit såhär långt:

Annelies pappa som är stöttepelaren och projektledaren på plats:

När det sen blev kväll så såg det ut såhär. Vi hann fem "lav" vilket är skånska för lager typ :)

Dag 2 och ny förstärkning då broren hade annat för sig:

Lunchbild:
Och kvällsbilder:

5 kommentarer:

Jeanette sa...

Men vad duktiga ni har varit!! Så otroligt spännande det ska bli att se!! Går snabbt - blir inflytt innan jul eller? :)

Kattalena sa...

Oj vad fort det går! Så kul att få följa det!!! Man blir sååå sugen på att bygga eget hus. Så himla bra att ni har sån expertis inom familjen :-)
Kommer ju att bli ett helt fantastiskt hus!

Elle sa...

Coolt! Det går framåt! :D Snart måste vi komma och kolla in läget tycker jag. Får Tomten månne ett hus lagom till jul!? (Ho-ho-hoo) ;)

Tassintryck sa...

Ser jättebra ut. Kul att följa.
SV: Inte avskräckt, bara väldigt väldigt trött ;-) (hade en monsterdag på jobbet dagen innan också om jag kan få ursäkta mig lite med den??? ;-) ).
Hoppas att det blev några bra bilder och man kanske kan få ta del av några då jag inte hann ta några med min egen kamera?
kram från mig
/maria

Alexandra sa...

Kul att ni kommit så långt. Ska bli spännande att se när vi kommer ner i november.