tisdag 14 september 2010

SvVK Laröd

I lördags var jag, Linnea och Eira på vinthundsutställning i Laröd.

Linnea höll noga ordning på vilka som fick rött respektive blått kort =) hon hade mer koll än de 4 vuxna som satt runt henne...

Eftersom Leo vann unghundsklassen och Nokia blev fyra i championklassen så visade jag Nokia för första gången i bästa hane klassen, det var väldigt roligt! Han är en rolig hund att visa eftersom han verkligen bjuder på sig själv. Sötnosen. Dock blev han inte placerad denna dag.
I pauserna mellan hundvisande så gick Linnea och jag runt och klappade på alla hundraser som fanns representerade (nästan). Här får hon tex en puss av irländske varghunden Sune. Vi hann även med saluki, podengo portuges, italiensk vinthund, skotsk hjorthund och borzoi.
När det var Eiras tur att visa upp sig hade både jag och Linnea tappat sugen, så uppvisandet av Eira var hellre än bra... Eira fick inget CK då hon inte var tillräckligt spännande, då tänkte jag bara att han skulle se henne på LC-fältet...

Eftersom vi var helt slut vid detta laget packade vi och åkte hem, på kvällen uppdagades varför vi var så trötta, stackars Linnea hade feber och öroninflammation och jag hade influensa och feber...

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars krakar! Krya på dig (och lilla Linnéa också) tills det blir dags för Köping!
Hälsn Birgitta och moster Tosca