torsdag 23 september 2010

BRÅDSKANDE

Ett större antal vinthundar har blivit omhändertagna av polisen pga tragiska omständigheter varav 15 salukivalpar (7 st 8 veckors valpar och 8 st 12 veckors valpar). Hundarna behöver nya hem omgående, är du intresserad hör av dig till mig senast torsdag 30 september! Det finns vuxna hundar i åldern 4-10 år som behöver nya hem NU! Hundarna finns i Skåne och man måste hämta eventuell hund personligen.
Se även information på salukiringens hemsida som kommer ut under kvällen/morgondagen.

En av valparna.

Det arbetas på att regga valparna hos SKK men i nuläget är de inte registrerade.
Mail: nannelie@telia.com

In English:
A large number of sighthounds are in the care of the police right now due to tragic circumstances. Several adults 4-10 years old and 15 salukipuppies 2 and 3 months old. The dogs have to be picked up in person in Skåne. If you are interested in a dog please contact me by mail.

22 kommentarer:

Khira sa...

va tragiskt! vet man något mer om valparna/hundarna?

Gill sa...

Varför senast 30 sept, avlivas dom sen?
Hoppas det löser sig för allihopa.

Pia sa...

Jag önskar så att jag kunde hjälpa till. =(
Jag hör med alla jag känner om det finns hjärterum och stjärterum för en saluki! Hjärterum brukar finnas men det är värre med det andra... =(

Anonym sa...

Vi är ev intresserade av en salukivalp! Hur går man tillväga då?

MVH Mia Jonsson, Dvärsätt

Skräcködlan sa...

Jag kan ta en tikvalp hit, hanar kan jag tyvärr inte hjälpa till med. Har ändå täntk skaffa en saluki framöver så hjälper gärna till med en av dessa som behöver komma till nytt hem. SÅ självklart!

Sagoruna sa...

Maila mig! Jag är kontakten gentemot polisen!

Anonym sa...

-Om det gäller att placera tillfälligt tills man hittar permanent hem,så kan jag ta tillfällig placerin,Jag har två Salukitikar en Whippet en Chihuahua.Jag är medlem i Hundskyddförening=Hundstallet.Men det är hem till mig jag kan ta en tillfällig placering.

Marie sa...

Hoppas även vi kan hjälpa till. Skickat ett mail till dig sagoruna!

May Iren N. sa...

Jeg skulle gjerne ha tatt til meg ei salukitispe, men dessverre så har jeg ingen mulighet til å komme meg nedover da jeg verken har førerkort eller bil! Håper virkelig allesammen får et fint hjem! skal formidle dette til alle mine venner på facebook!

Anonym sa...

how tragical...can you please translate your text in english?
levay

Anita sa...

Attans.. jourhem skulle jag gärna varit.. men har ingen möjlighet att hämta jag heller.. men jag sprider vidare till vänner och bekanta och håller tummarna!!

Anonym sa...

Hej
Är en hunderfaren tjej på 43. Jag kan ta en vuxen tik. Men har haft ett datorhaveri,vilket gör att datorn är enormt långsam. Har precis loggat ut från mailen och jag orkar inte logga in igen just nu..det tar hundra år!! Mailar dej i morgon.

Mvh Lotta

Sofia sa...

Hej!
Jag bedriver en omplacerings organisation och kan ta emot en vuxen hund som Jourhem i väntan på ett nytt hem samt rehablitering.
Hör gärna av dej till mig så får vi prata mer!
casper_lover@hotmail.com
www.ccdrescue.se


Mvh/Sofia

Mirre sa...

Jag ställer gärna upp som "jourhem". Kennel_advantics@hotmail.com

Åsa sa...

Jag har mailat dig, kan ta nån valp eller vuxen, antingen som jourhem eller för att få stanna.
Problemet kan vara hämtning om ingen annan från Stockholmstrakten kan samåka ner.

MVH Åsa

Camilla sa...

Önskar att jag kunde hjälp med då jag pluggar på annan ort än min hemort så går det inte. Men jag kan lägga ut en notis på min blogg och hoppas att detta hjälper något.

Mvh Camilla
http://ett-vanligt-liv.bloggplatsen.se/

Jonny Björklund sa...

Så tragiskt med allt detta och jag hoppas att allt löser sig för valpar och vuxna.

Hade jag de pengar som krävs och att hundarna inte fanns i andra ändan av landet (nästan iaf) skulle jag mer än gärna köpt lös en tikvalp.
För som Pia sa, finns det hjärterum så finns det.... plats för en Saluki hos afghanerna :-)
//Jonny B

Ylva Kivistö sa...

Jag kan ta en valp omgående. Har sänt dej ett mail.
Kan även hämta hundar i Skåne och kanske förmedla hundar till andra som ska ta en hund.

Michaela sa...

Synd att man bor i stockholm.. Annars hade vi gärna hjälpt till! hoppas alla vovvarna hittar bra hem!

Maija Johansson sa...

Hej
Har precis mailat till dig om att jag är intresserad av en valp hane först och främst.
Maija

Kajsa sa...

Stackars vovvar! Hade också kunnat ta en väldigt tillfälligt, men har inte möjlighet att komma och hämta. Och hur länge jag kunnat ställa upp hade också berott mycket på min jobbsituation som är smått variabel och osäker för tillfället.

Anonym sa...

Oj! Vad har hänt med hundarna nu? Gör ont i hjärtat..
Finns det några ensamma valpar kvar? MVH jaana