torsdag 6 maj 2010

Roadtrip med Jeanette!

I onsdags hämtades jag och Eira upp av Jeanette och Bella för färd till Stockholm. Vi åkte till Saltsjöbaden och Grand Hotell som ligger fantastiskt vackert vid havet, hotellet är väldigt vackert det med. Saltsjöbanan som går in till slussen ligger nästan på hotellets parkering, perfekt för Jeanette som har kurs inne i city.

Eira och Bella beundrar utsikten från hotellets fönster. Sötnosarna!

Medan Jeanette satt och led inomhus på kurs så åkte jag till grannudden Tyresö/Bollmora och träffade Mia. Praktiserade lite på hennes jobb och sen for vi ut till Tyresö Naturreservat och fikade/promenerade i över 3 timmar! Fantastisk natur och underbart väder! Givetvis har jag brännt mig och givetvis åkte jag vilse på vägen dit... jag är ju Annelie...
Mia med Bella, Ally, Eira och Bebbe.

Bäverskadat träd.

Helt utmattade hundar efter 3-4 timmars utevistelse.

Fast efter 3 timmar i city varav 35 minuter sovandes på Saltsjöbanan så orkade de busa igen. Mia förärade hundarna (Runa) ett "skinn" och detta provades noggrannt av Bella och Eira nu på kvällen och får med beröm godkänt!
Nu är vi helt slut allihopa och ska sova och vila inför morgondagen då vi reser vidare till kallaste lappland! Dvs Söderhamn och LC provet! Spännande värre.

9 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Skoj! vi håller tummarna att Eira tar hem rubb o stubb :)

Elle sa...

Bränd och vilse -å Annelie! :)

Sagoruna sa...

Jamen är det inte typiskt mej så säg?

Mathias sa...

Jag tror att din kommande telefon kommer innehålla en GPS. Solskyddet blir värre att förebygga.

Sådana attackbävrar behövs för övrigt snart på vår tomt, dom hade underlättat något förskräckligt.

Susanne sa...

Söderhamn - Lappland! Eller hur! Lycka till på LC-provet! Vi lyckades missa att anmäla Nietzsche! :(

Anonym sa...

Håller med föregående talare. Söderhamn-LAPPLAND???
Jag som tyckte Skellefteå låg i södra Sverige när jag var yngre. Ha ha. Liiite avis på vad som verkar vara en mysig resa med diverse inslag. Lycka till och ha så roligt!
Susanne och grabbarna i Mattmar (definitivt i södra Sverige, i min värld)

Maria G sa...

Låter som en härligt spännande resa och nu fick du gå på Gallerian med hundarna i Stockholm! :)
Men du, sov du igenom geografilektionerna i skolan? Du är bara halvvägs till Lappland Annelie.... ;)

Tassintryck sa...

Fina bilder :-)! Hoppas att det går bra för Eira. Vi håller tassarna!
Kram från oss
/maria

Mathias sa...

Norrland börjar norr om Hallandåsen. Alltså måste Lappland börja därnågonstans. Inga konstighet, och inga fel på min sambos geografikunskaper :)