söndag 9 maj 2010

forts Roadtrip med Jeanette

Som jag nämnt i tidigare inlägg bodde vi på Grand Hotell i Saltsjöbaden. Ett fantastiskt fint hotell med vacker utsikt och omgivningar.

Grand från havssidan.

Ett av mina önskemål för resan var att åka till NK och gå och titta i butikerna med hundarna, det gjorde vi såklart! Vi vandrade även gallerian runt. Ettbiträde på porslinsavdelningen på NK blev kär i våra hundar och erbjöd sig att passa dem om vi ville shoppa loss ostört.

NK mintpraliner - MMMMMMMMMMMMMMM
Efter några mysiga timmar i Stockholm city på fredagen for vi mot Söderhamn. Väl framme skulle vi äta då mitt blodsocker sjunkit farligt lågt...

Denna text stod på första sidan i menyn... vilket resulterade i ett psykbryt från min sida och jag ligger dubbelvikt av grin över bordet. Efter diverse svåra frågor av arten " Det står på menyn att det ingår valfri potatis, vilka potatis har ni?" "Öööööö hur menar du nu?" "Ja har ni bara strips och kokt eller har ni något mer? "öööööö det vet jag inte, vi har nog råstekt potatis också ööööö" Efter det förstod vi ännu mer varför de har varningstext i menyn!


Eira tittar förvånat på lappmöglet!
Eftersom LC provet och prisutdelning var klart strax före kl 21 så for vi raskast möjligt till Uppsala och bodde över hos vänner till Jeanette. När vi idag söndag skulle åka hem var hundarna så här söta:

Vi fick visst inte gå ut själva, hoppas de inte glömmer oss... <3

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Vi har de sötaste gullisarna i alla fall ;)

Sagoruna sa...

Absolut!!!