lördag 5 april 2008

Kokvack

Jaha så tog man på sig kvackrollen igen. Kom till Laholm ca17 fick åka på ett livmoderframfall direkt på en av de mest avlägsna gårdarna i norra distriktet, det gick bra, efter det åkte jag till en riktigt sjuk ko (coli-mastit) och sen tillbaka till Laholm. Hinner handla mat och packa upp den samt sätta på "Så ska det låta" så ringer nästa - ett livmoderframfall! Jaha bara att kasta sig i bilen igen. Stoppar in livmodern åker tillbaka till stationen och äter min mat och fixar med mina prover från dagens ordinarie arbete (35 st). Packar min egen bil och återställer kollegans då är klockan 22:30 då ringer det igen - ett livmoderframfall längst bort i södra änden av distriktet. Vad är oddsen för det egentligen??? Tror inte jag behöver träna armar nästa gång på gymmet i alla fall. Jag var mest glad att jag inte hunnit duscha i alla fall. Men nu är jag nyduschad och ska gå och sova intensivt innan nästa ringer - kan ju undra vad det kan vara för spännande... Jag är ju lite pervers och gillar att stoppa tillbaka livmödrar fast det räcker med en per dag för det är rätt tungt. Å andra sida har jag ju en kursare som älskar att tömma bölder, vi är nog liiiiite yrkesskadade.
Det påminner mig om en äldrekursare på skolan som ramlade med hästen och fick den över sig, hon bröt nåt i ryggen eller halsen så hon gick länge med nån specialställning, det enda alla undrade var - Hur gick det med hästen? Hon var rätt trött på det till slut.
Sov så gott på er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar att plocka ut sädesax ur hundöron! Det du!

Sagoruna sa...

Du är jo oxå skadad!