lördag 5 april 2008

Fler Kaniner i kvarterets snabbaste hundträdgård.


Nu har de hänt som jag faktiskt inte trodde skulle hända, det finns minst 4 kaninungar i vår trädgård som bor under förrådet.

För er som kommer ihåg mitt(Mathias) blogginlägg förra året om den där kaninen(som inte har alla läsk i backen) som bor i vår trädgård så kan jag helt enkelt bara säga att det är precis som det låter.

En styck galen kanin tyckte att förrådet i den enda trädgården med 2 st framavlade kaninjagande hundar, är ett klokt ställe och bosätta sig på.

Nu har denna galenpanna förökat sig och avlat fram fler galenpannor som springer runt i trädgården...

Runa är numera i princip frisk i sin sena och Saga är alltid på hugget. På ikommande ju ytterligare en Vilding som äntligen behagat att dansa ut ur Gunlögs mage.


Så jag hoppas innerligt att denna mindre begåvade kaninfamilj kommer att inse sitt digra misstag i val av bostad framöver :)


8 kommentarer:

Sagoruna sa...

Första sommaren bodde ju mamma o pappa Kanin i min trädgård med 6 ungar. Grannens katt lyckades reducera skaran med 2 medans mina trända coursing 3-4 ggr varje dag... Inte flyttade dem.

Whippeten Nota sa...

=) Kaniner som tycker om att ha lite spänning i livet kanske?
Grattis till att valparna äntligen fötts :) *så skoj*!

Anonym sa...

Tänk vad duktig din nya valp kommer att bli på coursing, den kan ju lägga sig i träning redan från början!

Sagoruna sa...

Jo problemet är bara att coursing inte är tillåtet i Sverige och jag vill att den ska jaga plastpåse. Har redan en som bara jagar riktiga niner och inte plastpåsar...

Renata och Mats sa...

.. Jaha! Då har den Japanska Kamikazekaninen nu spridit sig upp til Skåne!
Jag trodde att de bara fanns kvar på Gotska Sandön (en unik ras som ni måste bevara enligt Naturvårdsverket)
Tänk på Naurvådsverkets regler, släpp ej hundar utan munkorg i trädgården samt att ett markägarintyg ska sändas till kanslisten Annika.

Mvh Mats Carlsson fd. LCK ordförande

Sagoruna sa...

Markägarintyg är ju lätt ordnat och jag är ju funktionär så jag får väl ordna en kopia på NV intyget å sätta upp synligt. Annika kan säkert ordna fram intyget jag ska skriva på så blir det ju nästan lagligt eller så...

Anonym sa...

Måste ju som biolog säga att japansk kamikazekanin låter som en art där bevarandearbetet är dömt att misslyckas redan innan det startat...

Annika sa...

Väntar fortfarande på markägarintyget! Kaninstek är en delikatess i Stockholmstrakten...