torsdag 24 mars 2016

Albin 2-3 veckor

Albin har varit och vägts på BVC 2 gånger nu 2 veckor + 1 dag vägde han 3490 gram och på 3 veckorsdagen 3950 gram. Han har gått upp 2 kurvor och ligger nu på medelkurvan istället för 2 under. Huvudmåttet har ökat fint också. Nästa gång blir det längdmätning också.
Vid 2 veckors ålder började han fixera blicken och följer nu mitt ansikte när jag pratar med honom på nära håll.
Amningen går fortsatt bra, ammar helt utan amningsnapp nu då han sög slarvigt på den så jag höll på att få mjölkstockning. Jag har så högt flöde på höger sida att han nästan storknar. Han äter ca 10 ggr per dygn och fortsatt med lite längre intervall på natten så jag får åtminstone 5 timmars bra sömn (3 +2  timmar) och sen kanske någon/några strötimmar till på det. Han har lite magknip men skriker inte så mycket för det utan det går fort över.
Ler nöjt efter amning.
Fina blå ögon precis som syrran.
Jag har börjat få till knyten i trikåsjalen så de är bekväma för oss båda. Ett otroligt smidigt sätt att transportera honom på i skogen och vid ärenden.
Ellinor myser gärna korta stunder med honom och hämtar gärna nappen till honom.
Eira och Albin myser i soffan.
Haha nu har jag bajsat IGEN!
Föräldraskap!

Gjort gipsavtryck med hela familjen!
Trippelhakor får man när man ökar så här bra i vikt!
Jag och Ellinor gungade på lekplatsen!
Ellinor och jag tog med oss Albin ut i nya vagnen. Han tyckte det var helt ok att åka vagn också.

Inga kommentarer: