fredag 18 maj 2012

Kämpigt, mysigt, bedrövligt

Vi har en helvetesvecka bakom oss men nu känns det som att det ljusnar. Jag har haft mjölkstockning, 40 graders feber, sår och djupa sprickor på bröstvårtorna. Tårarna har sprutat vid varje ammning av smärta. Nu har vi fått fantastisk hjälp på ammningsmottagningen i Lund, jag äter penicillin och brösten läker. Trist nog får jag inte amma alls innan de läkt ut helt så jag pumpar, matar och tröstar Ellinor som inte alls tycker det här med flaskmatning är särskilt mysigt. Hela vårt liv är uppdelat i tretimmarsintervaller för tillfället.
För att göra saker än värre är finaste lillvovvan Iskra jätte sjuk. Tack och lov verkar hon också vara på bättringsvägen men ett tag trodde vi inte hon skulle klara sig. Troligen har hon fått en infektion i en disk/ryggkota vilket gett feber och enorma smärtor. Skruttan gick ner 1,5 kg på 8 dagar. Nu verkar det som att vi fått rätt på både smärtmedicinerna och rätt antibiotika för de sista två dagarna har hon blivit kollosalt mycket bättre! Tur att man har världens finaste vän som veterinär till sina hundar så man kan vara helt trygg med att få hjälp, trist bara att ha klippkort dit. Idag orkade hon t.o.m. sno mina BH inlägg. Lägg till att de tre äldsta hundarna har ont i vars en tå så kan ni ju föreställa er läget här hemma...
När inte mamma dög att sova hos, får man sova hos en av barnvakterna.

Pyjamasen matchar sängkläderna.
Idag vägde finaste lillskruttan 3070gram (hon vägs på varje besök på ammningsmottagningen)! På tisdag är det vägning nästa gång då på BVC för första gången.

2 kommentarer:

Susanne sa...

men stackars dig! jag hoppas att det lugnar ner sig på alla fronter. det behöver du. kram!

Anneli, Chico o Yra sa...

Välkommen till världen lilla Ellinor! Du har världens bästa barnvakter!
Hoppas ni alla blir friska snart där hemma. Kul att följa eran blogg.