söndag 25 december 2011

Magen 20v

På Julafton var jag 20v + 0 dgr dvs precis halvvägs i graviditeten.
Framifrån syns inte mycket.
Men visst nu finns det en rejäl mage!
vikt: +0,7kg

Bebisen rör sig ganska mycket varje dag ett säkert kort är att åka bil då sätter den fart :)
Illamåendet finns kvar men är hanterbart. Några rejäla sammandragningar har jag fått känna på dock bara några i veckan så det är ju helt normalt. Tydligen har man sammandragningar från v 7 men man känner dem inte förrän livmodern blivit ganska stor.

I måndags var vi på kontroll hos barnmorskan och mitt blodtryck var ok (125/75 brukar ha 60-70 i undertryck) och bebisens hjärtslag var 134/min. Jag har bra järnförråd och har fått svar på min blodgruppering. Så hittills ser allt toppen ut.

2 kommentarer:

mona sa...

Härligt Annelie,
Den där magen ser faktiskt bara ganska gullig ut! Som du säger, det syns inte mycket framifrån. Själv har jag lillasyster som gick upp dubbelt sin vikt, och det var inte roligt för henne. Från 50kg till 95kg, hon var stor som ett hus! Det här kommer att gå bra! Kul att vi får vara med på er resa. Mona/Hönö

Alexandra sa...

Vilken gullig liten mage du fått nu =) Har du bara gått upp 0,7kg??