tisdag 16 augusti 2011

Ronneby

I helgen var vi i Ronneby på utställning. Vi åkte i Mathias nya bil och det gick hyfsat när jag fällt sätet och låg på sidan i det.
På lördagen var det Whippetklubbens inofficiella utställning jag fick låna Jennys Leo att visa och han är så himla rolig att visa! Under första varvet i ringen så bet han mig i jackärmen bara för att allt var så roligt. Men vi gjorde ingen repris av vår debut i Vilsta i alla fall :)))) Leo vann öppenklassen som var dagens största klass men blev inte placerad i bästa hane men det blev Nokia och Mascot som Jenny visade. Eira vann bruksklassen men fick varken hp eller Uk så vi fick inte vara med i bruksfinalen, trist tyckte jag.

Leo har vunnit öppenklassen. Leo ställer sig helt själv jag behöver bara bestämma vart vi ska gå och stå sen sköter han resten.



Resten av lördagen tillbringade vi hos barndomsvännerna på Hasslö otroligt trevligt att hinna träffa dem!




På söndagen var det SKK utställning i Ronneby för en kanadensisk domare.

Eira vann även denna dagen bruksklassen och fick CK så vi tävlade i bästa tik men blev inte placerade.


Även denna dag fick jag låna Leo att visa och vi hade jätteskoj. Mathias hjälpte mig att få upp Leo på bordet vilket domaren tyckte var lite roligt. Jag förklarade att jag hade ont i ryggen -I'm the helper sa Mathias - And the driver? kontrade domaren -And the carrier sa jag.


Sen när det var Eiras tur såg domaren lite konfunderad ut när ingen Mathias uppenbarade sig vid bordet, men när Eira studsade upp själv förstod han varför :)


Öppenklass hanar som fått excellent 9 st tror vi var 11 eller 13 från början. Fina Leo gick även denna dag och vann klassen!!!



Till slut blev Leo bästa hane -4 med reserv cert (precis som att man vill bli påmind om hur nära man var det där certet...). Jag tycker ju att Leo skulle vunnit såklart men det är ju domarens val!


Shopping blev det ju också ben, bajspåsar, ny bur, utställningskoppel och lite annat.

2 kommentarer:

Elle sa...

Hoppas ryggen blir bra snart även om det måste vara trevligt med lite assistans

Anonym sa...

Vad smal och fin Eira är! Ser ut att vara i toppkondition trots valpning!
Hälsn fr mpster Toscas matte