onsdag 26 januari 2011

Gips gips och åter gips!

Nu är vi på sluttampen med putsning av innerväggar, det skall vara helt klart inom några dagar. Under tiden som Annelies pappa putsar på så har jag börjat sysselsätta mig med gipsning av taken. hela huset skall gipsas utom master bedroom och vardagsrummet där det skall sitta laserad träpanel.
I garaget blir det dessutom dubbelt så kul då där skall vara dubbla lager gips pga brandklassat utrymme. 160 kvadratmeter gips blir det totalt i garaget...
lager nr1

lager nr2

4 kommentarer:

Elle sa...

Gaaah! Det där är ju tokobbigt! Och jag får rysningar spackeljobbet som väntar men ååå, ni är så duktiga!

Mathias sa...

Ja, de är rätt kämpigt. Nu valde vi fasad takgips i hela huset(utom där vi skall ha panel) så jag slipper iaf bredspackla skarvar. Men det är bara o bita ihop :)

Tassintryck sa...

Kämpa på :-)
kram från mig
/maria

Anonym sa...

Nu börjar du väl att "jobba" igen om jag inte är fel undrättad. Då blir till att ta nätter och helger i anspråk. Jag tycker att du har varit duktig, som har kommit så här långt. Blir det någon inflyttningsfest till sommaren eller?