lördag 6 november 2010

promenad vid Klingavälsån

Tomas kom ut och hälsade på med Herman och Tom. Jag och flickorna tog med dem ut på promenad längs klingavälsån. Det är så roligt att se Herman för han visste så väl vad vi skulle göra piiip. Och han dyrkar Eira hon är den roligaste lekkamraten!

Runa, Herman och Eira röjer järnet.
Nä nä nä nä nä du kan inte ta mig...
kom igen nu då!
Herman och idolen Eira.
Tomas, Tom, Herman och Eira med klingavälsån i bakgrunden.
Eira var tvungen att svalka av sig efter allt springande.
Eee? Sa vi att det skulle vara en saluki? Jag tror mer på nån missbildad kaninras.
Jag och alla hundarna som var med idag. Herman, Eira, Tom, Runa och Saga.
Herman försöker äta upp Eira, som försöker få vattnet ur öronen efter sitt ofrivilliga magplask. Eira skulle försöka skaka av sig Herman och skulle stila genom att springa mellan ett träd och ån bara det att det fanns inget mellan trädet och ån... vilket resulterade i en Eira som försvann rakt ner under vattenytan i ån från 1 meters höjd. Tala om pinsamt tyckte hon!
Tom räcker tungan åt fotogarfen för att han inte fick springa med och leka!

5 kommentarer:

Källornas whippets sa...

Pinsamma saker har ALDRIG hänt. Whippet gör ALDRIG missbedömningar. Synd att det inte finns bildbevis :))

Marie med släkten

Anonym sa...

Jag ville oxå vara med :) Fick snällt stanna hemma med min förkylning och barnen :(
Kram Lotta

Sagoruna sa...

Lotta naturen finns kvar nytt försök annan dag! Och då lovar jag kladdkaka som fika vid hemkomst!

Tassintryck sa...

Härliga bilder :-)!
kram från mig
/maria

Anonym sa...

Vad härligt ni har det.

MVH Mia och Dexter