söndag 6 juni 2010

LC i Borlänge

Bilder på Källornas whipparna som deltog i Borlänge:

Mor och dotter i omgång 1. Gunlög i blått och Eira i rött.

Man förstår varför whippets är bra på att springa, fast det ser obekvämt ut att böja ihop kroppen så här mycket.
Mor och dotter båda svenska Lure Coursing Champions!

Men hallå!!! Varför bär du bort mig??? Den är ju inte DÖD ännu ju!!! Släpp ner mig, släpp ner mig!
Så var det dags för Ernst aka Houdini:

-Annelie varför släpper du alltid dina hundar upp och ner? =)

Plutten! *love*
Jilbert:

Emm ska inte whippar ha huvud också? Det är kanske därför Eira och Ernst beter sig så huvudlöst i starten?

Jilbert bromsar här in för att ta luren och är så lik mamma Källa.
En trevlig dag tillända. Synd bara att Eira blev halt och inte kunde springa andra omgången och att Ernst fick fel poäng med sig från omgång 1, men det är sånt som händer. Syskonen tigerräka tycker i alla fall att det är vansinnigt kul att springa och de är duktiga på det!

2 kommentarer:

sagorune sa...

obekvämt sa bull. en annan kan ju knappt klia sig på vaden utan krampkänning ! måtte man inte födas som benig hund i nästa liv, hur skulle jag då klara en släng av salmonella där man lätt tappar 14 kg per vecka hemska tanke

Tassintryck sa...

Åh, blir så avundsjuk. Det är så tråkigt att allt är så långt borta. Tyckte verkligen Lure Coursing verkade jätteskoj! Men håller ögon och öron öppna såklart ändå. Hoppas att hältan är bort lika snabbt som dom springer ;-)
kram från mig
/maria