tisdag 6 april 2010

Valpmys

På vägen hem från Värmland mötte vi upp Jenny i Nossebro för att titta på hennes "barnbarn" Nokias barn (ja även Terries såklart) på kennel Adagio.

Hela 10 stycken blev det 6 pojkar och 4 flickor. De två längst bort i bild är flickor samt de två längst fram i korgen minus den som har huvudet på kanten för det är en pojk.

Jenny får ett styvt jobb att välja ut en liten kille som ska flytta till Skåne, de är väldigt jämna och alla har sina egna fördelar.


Min favorit blev en mysig kille som somnade i knät och under fotograferingen försökte klättra upp på bordet - det är min tur nu! (han hade ingen större framgång)

Valparna hittade en särdeles rolig lekplats bakom spisen:

Det är ju kanske inte jordens nyttigaste lekplats, så man försökte stoppa igen hålet med diverse saker. Här ett bestickställ. Dumma metallgrej tänker valpen, flytta dig så jag kommer in.

Men de små rackarna löste detta lilla problem genom att putta in bestickstället i hålet samt skicka in en lillasyster i hålet och proppa igen hålet med en annan syster... Kvar utanför satt 2 stycken besvikna valpar som inte kom in.
Jösses vilken underhållning de bjöd på. Framförallt en tik härjade på rätt bra precis i stil med vad jag vill ha, det ska bli spännande att se vart hon hamnar.

3 kommentarer:

Tassintryck sa...

Ja, man kan visst aldrig titta sig mätt på valpar. Så gott så gott.
kram från mig
/maria

Arne sa...

Är det rekord med 10 valpar!!!???

Sagoruna sa...

Nä tyvärr händer det att det blir 10 valpar, 13 är det mesta jag hört om (levande födda alltså).