måndag 19 april 2010

Runa svensk viltspårchampion!!!!!

Idag tog Runa sin tredje och kvalificerande öppenklassetta i viltspår och kan därmed titulera sig Svensk Viltspårchampion.
Vägen till detta championat har varit ovanligt lång och besvärlig, Runa klarade anlagsklassen 2006 och gjorde flera fina spårningar 2007 vilket resulterade i två ettor och två tvåor i öppenklass. Tyvärr satte sjukdom (livmoderinflammation) stopp för den tredje ettan det året och efter det har inte samarbetet mellan mig och Runa fungerat som det skulle. Därför erbjöd sig snälla Maj-Lis som fört fram Runas mormor och mamma till viltspårchampionat att åta sig Runa. Pga Runas olika skador i framtassarna kom dock detta att dröja fram till nu. Av förklarliga skäl betyder detta oerhört mycket för mig och TACK snälla Maj-Lis för att du tog på dig att föra min finaste Runa i skogen! Runa blev därmed Sagorunas första champion och Källornas kennels första viltspårchampion!
Runa älskar ju att göra två saker - spåra och springa & busa (samt att stjäla stekar från alla som passar henne...).

Maj-Lis


Runa med en klöv.

11 kommentarer:

Birgitta sa...

Grattis igen! HURRA!!! :D

Lill sa...

Jätte Grattis igen.....
Så jätte skoj.. Hoppas du inte blev döv av mitt vrål...
:D :D

Åsa Tapani sa...

Super, super jättegrattis till vackraste Runa!!!! :-)
Vi syns till helgen..

Kramar från
mig,Robban och alla hundarna

Renata och Mats sa...

*** GRATTIS!!***
Jätteskoj att Runa äntligen har fixat det! Jag vet ju att ni har kämpat så.
Grattis till dig också Annelie!

Whippeten Nota sa...

Stort GRATTIS till finaste Runa och hennes championat!

Anonym sa...

Grattis från Tosca (Källornas Gunvor) med matte! Skönt, att det äntligen blev ett championat!

Kajsa sa...

Grattis Runa!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Grattis till Sagorunas första svamp :-)))

Tassintryck sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! (Tack för en trevlig dag idag)
Kram från mig
/maria

Anonym sa...

GRATTIS!!!

Maria G sa...

Stort grattis! :)