lördag 20 mars 2010

Malmö INT

Idag for vi till Malmö för att ställa ut lite hundar. Mathias gudson Oliver följde också med, hans första gång på en utställning!

Oliver och Eira. Oliver höll ordning på Eira hela dagen, jätteduktigt!

Oliver och Eira igen, vädret i Skåne har nu återgått till normalt vinterväder - gråmulet och regn...

Oliver häpnade över alla hundarna och fascinerades av alla de små chihuahuorna i ringen bredvid. Den här bilden tog han för att visa sin lillasyster. Han skulle också få klappa 3 snälla varghundar men just då var de ute och rastades )-: Det får bli en annan gång helt enkelt.
Eee?
Oliver var en hejare på att sluka drickor, 5 st blev det under dagen och därmed också 5 toalettbesök...
Hundarna då?
Dagen började med Leo i juniorklass som jag kidnappat från Blentarp eftersom Jenny var sjuk.

Lille Leo klarade debuten galant och uppförde sig exemplariskt, viftade på svansen åt domaren på bordet och knep ett CK och en 3:e placering i juniorklassen! Så vi fick även springa ett varv i bästa hane klassen! (Och denna gång tappade jag honom inte en enda gång, han bara smet ur buren på alldeles egen hand...)

Näste man var Ernst för sista gången i unghundsklassen. Domaren tyckte han var för musklad vilket han tyckte förtog elegansen så han fick bara ett HP och en 3:e placering i unghundsklassen. Min lilla pussgurka.
Sen var det till slut min älskade lilla princessas tur. Min underbara lilla tjej som älskar att göra saker med sin matte och som jobbar på att stå och se fin ut så himla bra. Hon blir bara lite yvig i rörelserna eftersom propellern går där bak och hon har lite bråttom för det är ju så kul, men vad gör det?
-Blir det bra så här?
Eira placerades som 5:a i unghundsklassen och fick ett HP.
Världens gulligaste Jenny hade köpt fina blommor åt mig som tack för att jag tog med Leo-bus till malmö! Han som är så rolig att visa, inte behöver jag blommor för det lilla! Tusen tack gumman!!!

6 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Det var guld värt och du är härmed utsedd till Leo´s officiella proffshandler! Sen kan vi säja att vi bytte en CK-bukett mot en CK-rosett =)

Jeanette sa...

Ni var så duktiga. Det som är så fascinerande med att se dig visa hund är att du får det att se lätt och ROLIGT ut. Hela du lyser och det speglar sig i hunden! Skönt att Isabelle kan ha dig som mentor. Vi kanske kan ta en "fortsättningskurs" till våren? ;)

Sara och Miki sa...

Så underbart fin Eira är, känner verkligen igen den där blicken :) Du var strålande fin också Annelie! Heja er!

Birgitta sa...

Grattis till fina resultat!!!
Och vilken tjusig bukett du fick sen! :)

Susanne sa...

Sakari ska göra sin debut i Skellefteå den 24 april! Har du lust att komma hit? :-) Ni ser så fina ut tillsammans (alla hundar)!

Sagoruna sa...

Tack Jeanette!!! Klart vi ska ha fortsättningskurs. Jag tror det är lite hur man ser på saken. Jag ställer ju inte ut hunden för att vinna för det kommer jag nog aldrig att göra känns det som, men jag ställer hunden för att hunden ska få visa sig på sitt allra bästa sätt och ser det som en träning och en tävling - att få hunden att visa sig själv på fördelaktigast sätt. Jag skulle aldrig fixa att "tvångsställa" en hund som inte vill. Älskar ju att jobba med Eira och Leo som gör så väldigt mycket själva och tycker det är så himla skoj! Och lille Ernst som gjorde glädjehopp för att det var hans tur att få 100% uppmärksamhet det är det som fastnar för mig, inte så mycket resultaten även om jag såklart helst skulle vilja vinna men det är ändå inte viktigast.