söndag 14 mars 2010

Inoff utställning i Laholm i VKLC/S regi

Igår åkte vi snortidigt till Laholm för att hjälpa till på klubbens utställning. Mathias var P-vakt och pekade med hela handen (och lyckades blir rejält utskälld av samma dam 3 gånger!!). Jag var ropande ringsekreterare i vinthundsringen, detta var något jag aldrig gjort tidigare skitroligt tack vare så väldigt trevliga kamrater i ringen en väldigt van ringsekreterare Jeanette och en van och trevlig domare Marie som gärna delade med sig av sina åsikter och kunskaper som domare. Sen ska man ju inte förglömma vinthundsfolket som 1 är i tid, 2 alltid lika trevliga och har fantastiskt vackra och trevliga hundar

Jeanette har full koll på skrivandet!


Marie dikterar kritiken, Jeanette skriver för glatta livet och jag väntar på den slutgiltiga domen så jag vet vad hunden ska få för priser.


En av dagens favoriter i mina ögon, en alldels underbar 4 månader gammal afghanvalp som var väldigt social, nyfiken och mysig! Han vann sedermera BIG-baby gruppen i konkurrans med flera andra underbara bebisar.


Dagens absolut minsta deltagare en liten vavva i baby-klassen!
Klubben nådde sitt mål med råge och fick ett större välbehövligt klirr i kassan. Nästa event är nu vårt elddop, vårprovet lördagen den 10 april i Sjöbo. Kika förbi och heja på oss!

2 kommentarer:

Mathias sa...

Alltså av över 200 parkerande bilar så lyckades jag vara otydlig nog med handen för att skapa irritation 1 gång. Procentuellt var det ett bra utfall :)

Jeanette sa...

Haha - och Mathias - du var säkert inte otydlig, hon hade säkert bara bestämt sig för att hobby-p-vakter är extremt irriterande och har fel! (Undrar hur jag kan känna igen det... hmmm ;) Skönt att få vidga sina vyer och veta att p-vakter också är människor :)
Jag tyckte att vi alla bidrog till en bra och trevlig utställning! Den hoppas vi blir återkommande!