torsdag 17 december 2009

Snö och Mutor?

Först en bild från min färd till jobbet, den tog ungefär 3 gånger så lång tid som den brukar. De som känner mig vet att jag inte är den morgonpiggaste personen från början vilket resulterade i att jag var allt annat än tidig idag. Jag såg minst 5 avåkta bilar påvägen in och här är den minst begåvade av dessa:

Sen tänkte ge er en liten inblick i hur det ser ut på företaget jag jobbar för en helt vanlig dag innan jul:

Här har ändå 40% av chokladen försvunnit sen igåreftermiddag. Underleverantörerna försöker bräda varandra år efter år, det resulterar i dyr belgisk choklad(som nästan är helt borta på bilden) i korgar som väger flertalet kilo, blandgodis i mängder som får en att må illa. Givetvis är jag en ansvarsfull medarbetare som absolut inte tar av dessa "gåvor" till Jul. Fruktkorgar efterfrågas varje år, men ändå ser det nästan alltid ut såhär. Mängden gör mig illamående, vilket är tur då jag annars skulle rulla fram i mellandagarna. Det blir helt enkelt en Anna Skipper effekt där hon vräker upp 35 kg pommes och 25 hamburgare på ett bord och dränker allt i ketchup.

5 kommentarer:

Elle sa...

GODIS!? G O D I I I I S ! ! !

Vill ha...

Mathias sa...

Jovisst, jag köper ditt argument, godis är gott och gratis är gott :) Men nu till lunch trillade det in ännu mer choklad, en merci karta stor som ungefär en kvadratmeter samt ännu mer belgisk choklad. Vi får ta in Elle som konsult så hon kan få sitt lustmäte uppfyllt på chokladfronten.

Elle sa...

Para mi?


http://translate.google.se/?hl=sv#es|sv|para%20mi


Jag tror jag genast behöver provsmaka lite av alltsammans... för att få mitt lustmäte uppfyllt... för det... behöver jag ju...

Sagoruna sa...

Ta med HEM!!!!!

Kajsa sa...

Det var minsann aldrig nåt godis på mitt jobb (när jag hade ett alltså), har uppenbarligen valt helt fel yrke.