söndag 20 december 2009

När jag skulle till affären i blentarp i morse


Så var det lite snö ivägen kan man säga. Jag skottade först ut bilen och sen kunde jag backa kanske 10 meter innan jag fick gräva ut bilen på nytt. Efter det så kom jag iväg och kom ut på grusvägen där en volvo 850 satt fast och blockerade vägen. Företagsam som jag är så hade jag tagit med snöskyffeln i bagagen. Jag började gräva runt 850n och fick förstärkning av 2 grannar som uppmärksammat avåkningen. Efter att 2 starka karlar och jag knuffat för kung och fosterland så var bilen framför mig loss och jag kunde åka till affären för att hämta ut några julklappar på posten samt posta ett 200 tal brev(inte julkort) utan några föreningsbrev.
När jag kom fram till affären så möttes jag av en smått komisk syn som jag blev tvungen att dokumentera. Detta öppnar givetvis upp för diverse skämt om hur långt ut på landet vi bor, men bönderna brukar faktiskt aldrig köra och handla med sina traktorer i vanliga fall :)

1 kommentar:

Jeanette sa...

Bönder är bönder är bönder, oavsett kostym ;))