måndag 19 oktober 2009

Klubbmästerskap Sjöbo 18 oktober

Igår hade VKLC/S sitt Klubbmästerskap i Sjöbo. Det var ju så fruktansvärt många anmälda att vi var tvungna att ha 2 banor. Vädret var helt fantastiskt med våra mått mätt! 91 anmälda och 80 deltog. Allt flöt väldigt bra förutom viss hysteri i sekretariatet vid något tillfälle. Väl kämpat! Det är den fina kamratliga andan LC folket och ffa funktionärerna emellan som gör att jag orkar hålla på att engagera mig tack alla för att ni finns och för att ni är så underbara var och en på sitt vis!

"Alla" deltagare vid KM. En imponerande samling människor. KUL! (Jag lyckades klippa ihop bilden så dåligt att Elin är försvunnen på mitten sorry.)

En stämningsbild, fält 2 rakt fram, sekretariatet till höger, fik till vänster och BLÅ himmel!!!

Whippet start.

Sen måste jag bara visa Ernst i högform! Tobbe åkte buss ut till Sjöbo för att vara med och tävla med Ernst och som de båda kämpade! Ernst sprang som en gud i andra loppet och Tobbe kämpade med stor glöd för att hålla honom till han fick startsignal. Ernst lyckades inte bara få sin licens godkänd (!) utan lyckades bli BÄSTA WHIPPET på provet och ANDRA bästa vinthund totalt i licensklassen bara slagen av den nye klubbmästaren en greyhoundstik som visade vart skåpet skulle stå. Så otroligt roligt! GRATTIS till Tobbe och Désirée!
Start a'la Ernst (ni minns väl serien med Eira i starten där Ernst står lugn som en filbunke?):

Startern Patrik ger klartecken till piloten. Hundarna redo.

NU vill Ernst springa faktiskt!



Jag har aldrig sett någon så lättad över att slippa hålla i hunden! =D
(Sara detta är VÄRRE än du och Miki, eller jag och Eira... *fniss*)

10 kommentarer:

R-tan sa...

Ja den där Ernst, det är en ulv i fårakläder. Och du är också underbar Annelie, på flera vis!

Källornas whippets sa...

Ja, jag förstår absolut INTE vart de där E-valparna hr fått sina vilda startgener ifrån!! Deras mamma står som en ängel istarten fortfarande. På sin höjd vibrerar hon lite grann.

Däremot har det hänt att jag hängt fast i en tass på deras mormor ibland, tur att de inte ärvt hennes sätt att springa, sjövild i starten sedan springer man 50-100 meter och sedan lägger man av :))

Bra hållet Tobbe!!!

Maria G sa...

Heja Ernst!

Xanna sa...

Men vilken ovanligt snygg starter!!

Susanne Lindström sa...

Vilka underbara bilder på Ernst och Tobbe! Jag håller med dig Annelie! Detta är ett strå vassare än Saras kamp med Miki! :D

Sara och Miki sa...

Men herregud, jag knep verkligen ihop både ögon och tår efter varje bild i serien och tänkte för mig själv "DÄR ligger i verkligen i lä". Hahaha. Vilken rysare, så härligt att se att det blev folk av honom också hihi.

Whippeten Nota sa...

Va roligt att Ernst springer så bra! Å duktigt av husse att inte "tappa" Ernst trots hans vildsinta försöka att få jaga trasan =) å grattis till hans LC licens!

Anonym sa...

Detta var nog den roligaste bildserie jag har sett!! =)

//Mai

mariaswhippar sa...

Heja Ernst!!
Härligt bildserie, duktigt av husse att hålla kvar!!

Anonym sa...

Heja Ernst!

Du är jättefin!Du får leverpastej när vi ses.

Puss o kram från "mormor"