tisdag 17 juni 2008

Syslöjd och träslöjd

I våras handlade jag jättefina tyger som skulle bli gardiner till vardagsrummet och jag fick en symaskin i julklapp. Jag är dock inte den mest sykunnige person men nu har jag bestämt mig för att lära mig sy. Mamma lovade att hjälpa mig så i lördags kom hon och pappa hit så att vi kunde sy eftersom vädret ändå inte var så fint. Pappa och Mathias bestämde sig för att bygga till verandan medan vi sydde.

Eira kontrollerar hålet till plinten och Runa kontrollerar kameralinsen.

"Vad gör du?"

Mormor och morfar kom en sväng på eftermiddagen här ser man "pågarna" Mathias, pappa och morfar i full fart med veranda bygget.


3 generationer vid symaskinerna (och JAG syr!) mamma, mormor och jag.

Så här fint blev det med gardinerna. Nu håller jag på att sy nya hösttäcken till hundarna det är rätt mycket trixande så man lär sig mycket på att sy till dem och så måste det inte bli helt perfekt heller. Bild på "nya" verandan kommer snart.
Ett stort tack till mina underbara föräldrar för all hjälp i helgen och även till morföräldrarna såklart! Vad skulle jag/vi göra utan er?

Inga kommentarer: