måndag 19 november 2007

Kokvack i Laholm

Jaha i helgen ryckte jag in som vikarie i Laholm. Eftersom jag har jobbat mycket i det distriktet av och till sedan sommaren 2002 så kan jag rutinerna och faktiskt även lantbrukarna hyfsat bra. Fast i år har jag bara jobbat där vid 2 tillfällen. Åkte direkt från jobbet på fredagen så jag kom dit vid halv åtta tiden på kvällen lastade ur mina grejer ur bilen och lastade i stationens utrustning. När allt var i lastat och jag var uppackad i vikarierummet var klockan halv nio. Som tur var ringde ingen på kvällen eller natten för jag var rätt sliten.

Helgen var ur min synpunkt välfördelad med mkt jobb på lördagen och lite jobb på söndagen. Klarade av 11 kor och 1 häst på lördagen och 3 kor på söndagen. Körde 126km på lördagen vet inte hur långt jag körde på söndagen. Gjorde av med 2,1 liter penicillin respektive 0,5 liter på lördagen respektive söndagen. Skvallrade en hel del med lantbrukarna och fick tom bilen avspolad av en lantbrukare -tack för det! Sedan kunde man se att bilen är röd och inte svartrandig...

Det var fantastiskt väder på söndagen så Saga ooch jag passade på att gå en långrunda på stranden. Saga hittade en skatt som hon ville ta med sig hem - en rävsvans. När jag bad henne släppa den så tittade hon klentroget på mig med stoora ögon - är du inte riktigt klok släppa denna underbara tingest!???
Runa befann sig i Skåne och hjälpte Mathias att flyttstäda hans lägenhet. Hon var mkt behjälplig enligt rapport med att gömma ett grisöra i tvätthögen.
Saga på stranden i sitt nyaste täcke.
Saga med sin skatt!
Ett skogsrå på promenad...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket sött skogsrå, och lätt att hitta också vilket jag antar kan varahögst praktiskt.

Jenny,Nokia och Leo sa...

Väldans vad fint du har fixat om bloggen då, nu måste ju jag också ta mig i kragen ;-D

Hälsa Sagis att rådjursdamer inte äter rävsvansar!

Lill sa...

HIHIHIHI Hon är ju bara så underbar din lilla Saga;)
Bloggen uppdaterad min.... Kolla o säg vad du tycker...

Lill

Matte och Mamma Memphis sa...

Hallå brudar! Ni är utmanade...

Kolla på: http://mammamemphis.blogspot.com/2007/12/utmanad-av-prim.html för att få veta hur det går till.