måndag 12 november 2007

Anlagsprov Saga

I fredag skulle Saga och jag gå anlagsprov. Redan när vi satte oss i bilen insåg jag att det med största sannolikhet inte skulle gå - det regnade och blåste storm. Skogen vi skulle gå spåret i var dessutom översvämmad så vi skulle gå i lera och över en i normala fall liten bäck men i detta väder hade den vuxit till 1 meter bred. Jag bar fram Saga till spårstarten släppte ner henne och visade henne på spåret. Då tittar hon på mig med sina brunsvarta ögon - Är du dum på riktigt? Sen gick hon mot bilen. Jaha det var det! Vi provade lite att locka henne men till slut gick vi bara spåret för att ta klöven. Domaren log bara och sa att vi ska kanske boka in en dag med bättre väder? Haha.
Tja alla som känner min Sagis vet ju att regn, rusk, kyla och blöta inte står högt i kurs så att det är nog ingen som är förvånad. Att hon spårar överhuvudtaget är mer förvånande! Att försöka få en snart 10 årig bestämd dam på andra tankar i väderrusk är ju inte lönt att ens försöka sig på. Bättre lycka nästa gång helt enkelt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag är imponerad av att hon spårar! Kommer ihåg när jag passade henne och Kaviar och också fick den där "är du dum på riktigt"-blicken. Då hade jag bara föreslagit att vi skulle gå en bit utanför stigen, i öppen skog på torr mark...Fast Saga glömde genast sin föresats att bara gå på stigen när det dök upp en hare.