måndag 1 januari 2018

Nyårskrönik 2017

2017 började med att vi fick en familjemedlem till. Miki 9 år. 

Samtidigt började jag på ett nytt jobb efter att ha sagt upp mig efter 12 år på skånesemin. Nu jobbar jag på en gård utanför Simrishamn och tar del i smått och stort som sker där.
Kring året började Albin gå mer och mer.


Hundarna blev snabbt en sammansvetsad grupp som trivs ihop. Tanterna älskar att ligga och mysa ihop. Eira var väldigt sjuk hösten 2016 men har klarat sig otroligt bra hela 2017!

7 februari fyllde jag 40 och hade öppet hus och bjöd på Brunch. 

 Albin fyllde 1 år 1 mars och hade kalas.
 Ettårsbilden med vovven.

Ellinor, Miki och jag har deltagit i några utställningar under året. Ellinor vann barn med hund med Miki på SvVK Hässleholm.

 Ellinor fyllde 5 år och hade kalas både för släkt och vänner samt barnen på förskolan. Spännande med kalas, både att ha eget och att få gå på andras!
 Albin har utvecklats i rasande takt, gå, springa, slå kullerbyttor och talet har kommit igång i slutet på året. Många roliga ord de mest frekvent använda är Oj!!! Korv, sås, den, våvve, mamma, pappa, Ellio, Eijja, joostubb, hejdå, taktårr, flygplaan mfl

 I början av sommaren cyklade vi dressin på Österlen. Väldigt kul och trevligt.

Barnen i vacker miljö.

Midsommar firades i Lund med Ville och Susann och deras barn och vänner. 

Ellinor bestämde att hon var trött på att borsta sitt hår och ville klippa det kort och lättskött. Sagt och gjort, hennes första frisörbesök bokades. Lättskött blev det!
 Vi besökte sommarlov i Malmö och såg Viktoria. Ellinor tyckte det var urkul. Vi fick ju se sommarskuggan!
 En annan stor händelse är att vi ska få grannar så nu händer det saker på granntomten mest hela tiden. De har en pojke som är 2 år äldre än Ellinor så det blev ett lektillskott på gatan dessutom.

I september åkte vi till Cypern och laddade sol! En underbar resa som båda barnen tyckte var toppen. Mycket bad och mys. Tyvärr fick vi höstblåsor där först Ellinor sedan Albin och sist jag. En är inte tuff med 40+ grader i kroppen.

 Babblarna kom till Ystad så vi gick på teater. Albin var lyrisk, Ellinor tyckte det var kul hon med.

Så blev vår lilla tjej stor och tappade sin första mjölktand! Ellinor har gått simskola 2017 och de går framåt med simkunskaperna förhoppningsvis lär hon sig simma på riktigt nästa år.

En gemensam familjeaktivitet är att spela pokemon, att raida tillsammans tycker vi alla är kul. Ellinor fick ett eget konto i augusti och vi har hjälpts åt att spela ifatt henne.
 Ellinor och jag flög till Stockholm på ett pokemonevent och hade mor dotter dag. Myste, spelade och umgicks med Mia.

Min kropp har varit ett stort orosmoment under året. Jag bytte sjukgymnast i dec-16 och det gjorde susen. Han ställde diagnosen foglossning med pseudoischias dvs ischassmärtor men jag har inte ischias. Med hans träningsprogram som grund och några byten till av sjukgymnast så jag nu tränar hos en nära min arbetsplats har jag kommit tillbaka så pass att jag nu kan böja mig till golvet, gå vanliga hundpromenader och sköta de flesta hushållssysslorna. I början av året kunde jag inte gå 3 km utan att bli sängliggande i 2 dagar. Jag kommer troligen aldrig att kunna åka skidor, hoppa osv men bara jag klarar ett normalt liv och arbetsliv så är jag nöjd. Jag försöker träna dagligen men det blir kanske 5 dagar i veckan nu.

Avslutar bloggningen med den här fantastiska bilden på barnen och deras yngsta kusiner. 
2018 blir spännande, Albin börjar på förskolan, Ellinor ska gå dansklass och i simskola. Jag och Mathias gå upp i tid på våra jobb och livspusslet helt enkelt läggas på ett annat sätt. Både Miki och Eira fyller 10 år och det ska vi fira såklart!

Gott Nytt år och God fortsättning!

Inga kommentarer: