torsdag 18 februari 2016

v 38-39

I v37+1 fick jag plötsligt en blödning med klarrött blod som fyllde trosorna. Detta resulterade i att vi åkte in till förlossningen för koll och blev kvar där i 6 timmar för observation och grundlig undersökning. De kunde inte se att något var fel på varken mig eller bebis utan hoppades på att det var ett blodkärl i livmodertappen som spruckit och att förlossning var på gång. Resten av veckan var orolig men ingenting hände.

Idag v 38+3 fick jag en ny blödning med mer slem i och kollades av Barnmorskan men allting verkar bra så vi hoppas på att det är slemproppen som gått och att livmodertappen stått för blödningen. Självklart blir vi/jag väldigt skärrade för det kan vara väldigt farligt att blöda i slutet av graviditeten då det kan vara moderkakan som lossar vilket ffa är livshotande för bebisen men även mig.

Puls på lillebror idag 132
SF mått 35cm
Blodtryck 117/76

Mycket tid går åt till att försöka ta det lugnt och inte stressa upp mig. Snälla lillebror kom nu!

Inga kommentarer: