söndag 22 september 2013

Vandring längs Verkeån 21 september

 Igår var jag Ellinor, Eira och Runa och promenerade med vänner längs Skåneleden som går längs Verkeån.

Vi började vid Vantalängan.
Jag tror vi var 11 vuxna, 3 barn under 1,5 år och 4 hundar. Barnen bars på lite olika sätt.
Vandring genom bokskog.
På vissa ställen var det ganska smalt och knepigt att ta sig fram.

Ellinor skulle gå med Eira och bara Eira!
Ellinor bar jag i en MeiTai med sjalknytning. Emma bar Emil på ryggen i en sjal och Petra bar Hanna i en ryggsäck på ryggen. Jag kan inte bära på ryggen då trycker det på precis fel ställe på mina axlar :(
Lunch!
Vattenfallet vid Hallamölla.
Vi gick ungefär 10km från Vantalängan till Verkesjön det tog ganska precis 5 timmar med pauser och lite lek för Ellinor.

Inga kommentarer: