fredag 1 juni 2012

Ellinor 4 veckor

Idag blev Ellinor hela 4 veckor gammal! Det är inte klokt vad tiden går fort. Idag tog vi också beslutet att det inte går att fortsätta försöka ammningsförsöken, jag mår för dåligt av de helt enkelt. De sista fem dagarna har jag haft mjölkstockning 4 ggr och Ellinor orkar inte amma brösten tomma. Liten är ju dessutom förkyld och täppt i näsan. Nu ska jag ägna mig åt att vara en glad frisk mamma istället!

1½ vecka gammal:
Ler i sömnen.
2 veckor gammal kom Alexandra med familj på besök:
Kusinträff mellan Gabriel och Ellinor.
Min lilla groda!


3 veckor gammal:
Världens sötaste!
 4 veckor gammal:




 Igår vände hon på huvudet för första gången när hon hörde Mathias röst, ännu har hon inte vänt sig efter mig. I förrgår sa hon sin första stavelse: baaa när hon låg och tittade på mobilerna ovanför skötbordet. I babygymmet tränar hon på att lyfta huvudet och att vända sig. Nu går utvecklingen blixtrande fort, från att ha sovit 16 timmar per dygn och ammat 8, så är hon nu vaken flera timmar varje dag och vill interagera med en.Tack och lov vaknar hon bara en gång per natt, oftast sover hon från kl 23 till kl 3 och sen vaknar hon mellan 7-8 nästa gång. Hon äter 6-7 gånger per dygn just nu, den extra gången beror på om vi gör något eller om hon har varit mycket vaken pga magknip. Tyvärr fick hon kolik i samband med att hon började få mat på flaska och jag gick på penicillin, riktigt vad hon inte tål vet vi inte eftersom det var så mycket byten samtidigt.



2 kommentarer:

Jana und die Jungs sa...

Hi Anneli,
she is a little miss sunshine and it´s great to see babys development so fast.

I got a cold last week and it still going on and it seems little Felix got it too :-(

All the best for you
Jana and her boys

Kattalena sa...

Så fiiiin hon är!!!!