fredag 27 april 2012

Magen vecka 37+5

Det är nära nu! Idag kom jag in i perioden där de allra allra flesta föder vecka 37+6 till vecka 41+6, fast 70% föder efter det beräknade datumet. Igår var Elin här och tog jättefina bilder på mig och magen! Ett litet smakprov nedan:

Nu bara längtar jag till att det ska starta men det är väldigt frustrerande att gå och vänta på något som man inte alls vet hur det ska kännas :) Senaste veckan har det varit jobbigt med extremt lite sömn eftersom Mini började i söndags med en nonstop boxningsmatch som varade i 2½ dygn och under den tiden lyckades jag nog bara sova 5 timmar. Nu har det lugnat ner sig lite men det börjar bli rejält tungt och bökigt. Foglossningen i fogen fram har blivit mycket värre de senaste dagarna, vilket jag tar som ett bra tecken, lite enklare att få ut Mini om den är rejält uppmjukad. Jag är hungrig i princip hela tiden nu men får passa mig och äta lite i taget annars blir jag illamående, det är ju någon som trycker på magsäcken. Livmodern övar varje dag med ett gäng sammandragningar, dock inga regelbundna historier ännu.
Vikt +8,8 kg

3 kommentarer:

Magdalena sa...

Åh vad spännande och urtjusiga foton! Håller tummarna för att allt flyter på som de ska :)

Alexandra sa...

Superfin mage och fina bilder!

Maija sa...

Hej snart nyblivna mamman
Fotot är verkligen snyggt och imponerande att du har hållit dig så smal, slår vad om att du kan hoppa i dina vanliga jeans när du åker hem:)
Sultanens matte
PS han hälsar