söndag 11 september 2011

Laröd 2011

Idag var vi på SVVK/Södras utställning i Laröd där fick jag träffa mina älsklingspojkar igen! Iskall (Messi) som numera bor i Skövde och Isidor (Vilkas) Som jag inte sett live sedan midsommarafton. Underbart att få träffa dem igen! Underbara glada personligheter!

Messi och Vilkas blev nog nästan lika glada att se mig som jag att se dem!

Det här med att ställa valp är ju inte det lättaste... Här är det Vilkas och Messi i konkurens med 2 andra pojkar i samma ålder. Messi blev 2:a med HP och Vilkas blev fyra. I mina ögon märkligt de är ju vinnare båda två!!! Ebba - det är bara att träna vidare! Kolla så fint du har ställt din lilla galning på bilden!!!



Iskra tävlade mot 3 andra tikvalpar i samma ålder och blev 2:a med HP, mitt underbara lakritstroll som vinner varje dag i mitt hjärta! Hon fick en strålande kritik!


20 veckor gammal feminin tikvalp. Korrekt huvud och uttryck. Flat skalle, välansatta öron, bra hals, bra frontparti, fasta tassar, korrekt överlinje, välutvecklad kropp, välvinklad bak, välansatt svans. Sunda fria rörelser, bra temperament. Väl visad för åldern.



Givetvis ville jag ha bilder på alla 3 syskonen tillsammans, resultatet lämnar övrigt att önska :)



nä jag stryper inte Vilkas jag försöker bara få honom att stå rakt... Fina öron dock! Och charmtrollet Messi vet ju hur man hanterar en kamera...



Syskonen med Mamma Eira - den där linslusgenen kommer nog inte från Eira.


Tack alla för en härlig dag! Jag är bara så ledsen att jag var genomförkyld och inte orkade vara så social som jag brukar! Tack Ebba, Solweig och Mona för att ni tog er ända ner till Skåneland med pojkarna!!!

1 kommentar:

Ebba sa...

Tack själv Annelie :)Å jag fullkomligt ÄLSKAR strypbilden,den är så underbart rolig å vacker på samma gång:)