lördag 4 augusti 2007

Concert Amfiteatern

Lilla Sövde har en amfiteater där byalaget anordnar uppskattade sommarkonserter i. Konserterna utgörs inte av vilken liten lokalidol som helst utan av stora artister. Denna kväll var det en minneskonsert till Ted Gärdestads minne. Konserten leddes av ingen mindre än Janne Schaffer alias Hasse Shyffert (fniss) som hade tagit med sig Mats Ronander, Johan Broding, Måns Zelmerlöw och Sara Löfgren att sjunga Teds fina låtar. Mot slutet rev Janne också av ett underbart gitarrsolo med bla "Jag vill ha en egen måne" och då blev det spontant allsång - vilken stämning! Se Sövdes egen hemsida : http://www.sovde.se/amfi/index_amfi.htm och missa inte evenmangen i fortsättningen!Mathias spanar.
Saga o Runa skiter i musiken de fick ju godis!
Vilken fantastisk utsikt! Med sövdesjön i bakgrunden.
Måns Zelmerlöw
Sara Löfgren som varit en av mina favvisar ända sedan jag hörde henne på uttagningarna till Fame Factory på tv. Vilken röst!

2 kommentarer:

Elle sa...

Wow! Vilken superbloggning! Du har verkligen bloggat ikapp! :D

Jenny,Nokia och Leo sa...

Lyckos er som fick gå på konserten, själv var jag ju hemma och slet med målningen. Vid 10 tiden var jag äntligen klar och tog bilen ner till Sövde, men det var för sent :-(
Snyft! och jag som verkligen älskar Teds musik. Typiskt, typiskt mig att missa det.