måndag 30 juni 2008

Svartblogga

Usch ibland är livet inte så kul. Tänker ta allt på en gång i samma inlägg så kan vi återvända till gladare saker sedan.
Jag lider med min kompis Elin som mår urjävligt just nu (och för det mesta jämt) pga en reumatisk sjukdom som inte vill hålla sig i schack med mediciner. Vännen kunde jag så skulle jag ta din sjukdom en dag så att du slapp den dagen i alla fall, tillsammans är man starka men ensam är man så oerhört sårbar. Titta in på hennes blogg och skriv en rad som piggar upp!
Ett flertal kompisar som just nu är deprimerade och/eller på väg in i väggen och jag önskar att man kunde göra mer än att finnas och peppa. Jag hoppas bara att jobb/boende/familjesituationer kan lösa sig så att livet kan bli lite enklare för er.
Jag våndas med en av mina "kunder" på jobbet som drabbats otroligt hårt av en sjukdom, jag hoppas att det kan lösa sig på bästa möjliga vis. Skulle inte önska min värste ovän ert scenario.
Min stackars Runa som skadat sin stackars sena igen (!) och går här hemma och haltar, lider med henne varje sekund.

När man ser elände på elände runt om sig så inser jag hur viktigt det är att ta till vara på de där små små stunderna i livet! Idag har jag suttit ute i solen med en bra bok och njutit i allsköns ro i 1 timme - underbart! Många många kramar till er alla med hopp om bättring.

7 kommentarer:

Elle sa...

Det är en otrolig skön läsning att se bilden av dig med den där boken i solen framför mig. Njut vännen, du förtjänar det verkligen och jag blir så glad av att läsa om det. Tycker också synd om lilla Runa. Hon är på ett sätt precis som jag... sprallig och tramsig och som ett yrväder. Himla typiskt att en sån grej ska drabba just henne. Tur hon har en så fin matte och jag en så fin vän. Kram på dig!

Stefan sa...

Otroligt fint skrivet. Folk som har dig som vän kan skatta sig lyckliga som det verkar.

Elle sa...

Ja så är det. Annelie är min barndomsvän sen urminnes tider. Vi är uppvuxna som årsbarn och grannar och hon är en helt fantastisk vän.

Sagoruna sa...

Nej nej det är ELIN som är en fantastisk vän jag har bara den stora turen att ha kännt henne hela hennes liv (jag är född först)!

Elle sa...

Haha! Helt sant. Du är många månader äldre än jag! :D Vi har dessutom gått i samma klass hela grundskolan. Hur coolt är inte det... Och uppfostrat kalvar, varit på husvagnssemestrar, simtränat, orienterat och paddlat... den listan kan bli väldigt lång inser jag.

CKV -cyklar kallas vagnar. ;)

Anonym sa...

Kloka ord av en klok kvinna ;-)
Av egen erfarenhet vet jag att det är vikigt, och ibland avgörande, att man har fina vänner omkring sig när man är ute och "vandra på en skör tråd".

"Allting behöver inte vara bäst utan bara tillräckligt bra, och man ska ha kul samtidigt"

Ett nytt måtto!

Krya på er!!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Kan bara hålla med till 100% massor av kramar till dig Annelie, du är en fantastiskt fin vän!!!