lördag 13 februari 2010

Egypten dag 6 9/2 snorkeläventyr!

Vi åkte iväg med ett dykföretag som heter Colona Divers. Då vädret plötsligt vänt gjorde det att vattnet var oerhört strömt så vi åkte till ett korallrev som heter aquarium och snorklade på båda sidor om detta, de andra reven låg mer utsatta och det var för kraftig ström för nybörjare (vi var ju inte ensamma på båten precis).

Mathias o jag på båten på väg ut.

Vår snorkel-guide Jussi från Finland. En av familjerna som var med var från Finland och deras lilla dotter var överlycklig att kunna prata finska med någon i Egypten. Hon konstaterade raskt -Men Jussi du har ju inget hår på huvudet! Dykarnas guide kallade oss snorklare för "chickens" för vi såg ut som hjälplösa kycklingar vid ytan - hmpf. =)
Korallrevet aquarium!

Tyvärr hade jag stora problem med min snorkel så jag fick inte ut så mycket som jag ville av snorklandet. Strömmen var rätt påfrestande men inget problem för mig ändå jag är ju rätt van simmare... Men snorkeln läckte in vatten och jag avskyr saltvattensmak i munnen över allt annat. Dessutom läckte cyklopen litegrann vid näsan så jag hade en irriterande liten vattenmängd i botten på den nästan hela tiden. Skulle ha lånat grejer vilket ingick för deras snorklar var jättebra.

1 kommentar:

Jeanette sa...

Åh vad det ser härligt ut! Men jag tycker det är lite läskigt med fiskar :/ whimp ;)